מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק הנבצרות: "הקול של סבתא שלי מעפולה, שווה לקול של משפטן מלומד מתל אביב"

הצעת חוק הנבצרות של יו״ר הקואליציה, אופיר כץ, עברה לפני זמן קצר (רביעי) במליאת הכנסת, בקריאה הטרומית. ההצעה מגדירה כי נבצרות ראש ממשלה משמעה אך ורק אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקידו. החוק החדש מבהיר את המצב הקיים וקובע כי רק הממשלה והכנסת תוכלנה לקבוע נבצרות שלא בהסכמת ראש הממשלה ובאילו תנאים.

ההכרזה על נבצרות תיעשה על ידי ראש הממשלה, או הממשלה ברוב של 75% מהרכבה. במקרה נדיר שבו ההכרזה על נבצרות תהיה בניגוד לדעת ראש הממשלה, יו״ר הכנסת יעביר לאישור מליאת הכנסת את ההחלטה, וזאת תוכל לאשר את ההכרזה ברוב של 90 חברי כנסת.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ: "2,304,964 אזרחי ישראל בחרו את בנימין נתניהו כקובע המדיניות, את הדרך שלו, בחרו את הניסיון שלו, בחרו במנהיגות שלו, בחרו את בנימין נתניהו כראש הממשלה של מדינת ישראל. לכל הגורמים הלא נבחרים שמנסים לעשות כאן הפיכה שלטונית במעטה של סיסמת "שלטון החוק"- העם ונציגי העם ממנים את ראש הממשלה, ורק הם שישנו את בחירתם. לצערם, בדמוקרטיה, הקול של סבתא שלי מעפולה, שווה לקול של משפטן מלומד מתל אביב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הם פשוט לא מסוגלים לראות אותנו בשלטון, לא יכולים לקבל את תוצאות הבחירות, הם לא משלימים עם העובדה שרוב העם לא חושב כמוהם, ולא מתיישר עם האליטה. הם חושבים שגנבנו להם את המדינה. היום אנחנו מיישמים את הדמוקרטיה ומוודאים שרצון העם מתממש." הוסיף כץ.

מליאת הכנסת - הצבעה - הצעת חוק
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button