חדשות הארץמבזקים

הנשיא בסיום קורס חובלים: "לא אתן לאסון ההיסטורי הזה להתרחש"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשא לפני זמן קצר (רביעי) דברים בטקס סיום קורס חובלים מספר 146. בדבריו התייחס הנשיא לרפורמה המשפטית ולקרע בעם ישראל, הנשיא אף אומר כי הקרע הזה "מאיים על החוסן הפנימי ועל הסולידריות הישראלית."

״מדינת ישראל, החברה הישראלית, כולנו – נמצאים בשעה קשה של משבר פנימי, עמוק וחמור שמאיים על כולנו." פתח הנשיא את דבריו והוסיף, "הוא מאיים על החוסן הפנימי ועל הסולידריות הישראלית. הוא מסוכן. מסוכן מאד. אני פונה מכאן לאזרחיות ואזרחי ישראל ביום הקשה והכואב הזה: אני שומע את קולכם, אחיי ואחיותיי, קולות של אזרחים ישראלים פטריוטים החרדים לדמוקרטיה הישראלית. אני רואה את המחאה, את החרדה ואת החשש הבוקע מעומק ליבכם – חשש אותו הבעתי גם אני לגבי החקיקה כפי שהיא מובאת כעת. אני מרגיש היטב את עומק הכאב, ואת עומק הדאגה לגורלה של המדינה."

"אנחנו עלולים להתדרדר לתהום נוראה ומנגד אנחנו יכולים להגיע לפתרון בהסכמה רחבה. לא אתן למדינת ישראל שלנו – של כולנו – להגיע אל נקודת האל-חזור, לא אתן לאסון ההיסטורי הזה להתרחש. לעולם לא אוותר על אף חלק בחברה הישראלית – וגם לא על הסיכוי להגיע להסכמה רחבה. אני יודע שרבים רבים רבים מכם כמהים לכך; ואני אתכם. אני חרד לגורלנו המשותף. חרד למדינה שלנו, שעצם הקמתה היה נס גלוי, ושהצלחתה היא פרי עמלנו כולנו." הוסיף הרצוג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "לוותר או להרים ידיים – זה פתרון קל, אבל זו לא תכנית עבודה. בחודשיים האחרונים אני מחפש את ההזדמנות בתוככי המשבר, אני מאמין בכל ליבי שאפשר להפוך את רגע המשבר הזה לרגע חוקתי מכונן. רגע בו נבצר לדורות את הדמוקרטיה שלנו, את עקרונות מגילת העצמאות, את עליונות החוק, את זכויות האדם, ואת האיזונים והבלמים בין הרשויות. אני מאמין שאפשר להפוך את הקרקע הבוערת תחת רגלינו לאדמה פורייה ובשלה להסכמות – שיביאו למדינת ישראל יציבות לשנים ולדורות, וישקפו באופן העמוק ביותר את העקרונות הדמוקרטיים והיהודיים של מדינתנו – שמופיעים באופן ברור ומחייב במגילת העצמאות."

ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

15 תגובות

  1. Hai Shookron תשמע, זה נשיא הכי טוב שהיה במדינה, הוא כריזמטי, ויותר מזה, הוא מנסה לעשות מאחורי הקלעים מה שאף נשיא לא היה מנסה.
    בוז׳י תותח על

Back to top button