כלכלהמבזקים

יוצאת ממשבר הקורונה? אל על מציגה עליה בהכנסות

חברת אל על מדווחת הבוקר (חמישי) על מה שמסתמן כיציאה ממשבר הקורונה. בהודעת החברה נמסר כי ביצועי 2022 טובים מאלו של 2019, עם שיא של 283 מיליון דולר ביתרת המזומנים, ורבעון רביעי רווחי לראשונה מאז 2015.

על פי הדיווח הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ- 2 מיליארד דולר; בשנת 2022 EBITDAR של כ-348 מיליון דולר; הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם בכ-113 מליון דולר; הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר (בתוספת הכנסת מס חד פעמית של כ- 112 מיליון דולר); כן נמשכת מגמת חיזוק האיתנות הפיננסית- יתרת המזומנים בסוף 2022 עומדת על שיא של 283 מיליון דולר.

עוד על פי החברה היא משיקה את Rising above & Beyond, תכנית אסטרטגית חדשה ל-5 השנים הבאות ומציבה את היעדים הבאים עד שנת 2028: יעד הכנסות של 3.5 מיליארד דולר; היקף נוסעים שנתי בהיקף של 7.5 מיליון איש; העלאת היקף ההכנסות של השירותים הנלווים והפעילות הלא תעופתית, ל-10% מכלל ההכנסות, כגון: תיירות, פיננסים, תוכן ומדיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על:" חברת אל על ממריאה לעבר אופק פיננסי משופר, אנו שמים מאחורינו את משבר הקורונה תוך שאנו שומרים על ההתייעלות וממשיכים להתנהל באופן זהיר ומחושב. פתיחת הנתיב המהיר לטיסה מעל שמי סעודיה ועומאן היא נדבך נוסף בהסכמי אברהם, שמייצר לנו הזדמנויות ופוטנציאל צמיחה משמעותי. הביקושים הגבוהים וחזרתו של שוק התעופה והתיירות לחיים, יחד הסדרת יחסי העבודה בחברה, מטוסי הדרימליינר החדשים, היעדים האטרקטיביים ושעות הטיסה הנוחות ביותר, וקבלת פרס חמישה כוכבי שירות של APEX , מציבים אותנו בחזית עולם התעופה העולמי. השקנו היום את התכנית האסטרטגית של אל על לחמש השנים הקרובות Rising Above & beyond במרכזה חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, יחד עם הדאטה האדיר שלנו לטובת פעילות מניבה מעבר לפעילות הליבה. אני מאמינה באסטרטגיה הזו שתביא ליציבות פיננסית, ואני מאמינה בהון האנושי המצוין שלנו שבזכותו נמשיך להמריא אל על".

מטוס אל על
צילום: חברת אל על

Back to top button