מבזקיםפוליטי / מדיני

"אם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש"

בשבת הקרובה תתקיים הפגנה נוספת בתל אביב במסגרת 'מחאת קפלן' ובעשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ. לפני ההפגנה ברחוב קפלן, תתקיים הצעדה השבועית מכיכר דיזנגוף. זהו השבוע ה-9 של מחאות נגד הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין.

מארגני ההפגנות מסרו כי: "ממשלת ישראל הורסת את מדינת ישראל. כל יום שהממשלה מקדמת את חוקי הדיקטטורה היא קורעת עוד קרעים בעם. הניסיונות של נתניהו להסית ולפלג את העם לא יצלחו, עוד ועוד קבוצות מצטרפות למחאה נגד הדיקטטורה כי הם מבינים שרק יחד נציל את מדינת ישראל וערכי מגילת העצמאות.״

כזכור, אתמול (רביעי) נרשמו מספר אירועים אלימים במהלך "יום השיבוש" עליו הכריזו מאגני המחאה. מספר שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי, כאשר אחד מהם אף שבר את ידו. בחלק ממוקדי המחאה נאלצו השוטרים לפזר פורעים שחסמו כבישים והפרו את הסדר, בעזרת רימוני הלם ואמצעים נוספים. מספר בני אדם טופלו על ידי פראמדיקים של מד"א, אחד מהם נפצע באוזנו ופונה לבית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההתפרעויות בהפגנות והתמונות של רימוני ההלם והאירועים האלימים גררו תגובות רבות ממספר חברי כנסת, כאשר מרב מיכאלי ויאיר לפיד קראו לשוטרים לתת למפגינים למחות ולא להשתמש בכוח נגדם. מנגד, במפלגת עוצמה יהודית גיבו את השוטרים ויצאו נגד מח"ש, שהחליטה לפתוח בבדיקת אירוע פציעתו של האזרח.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "אני נותן גיבוי מוחלט לקצין שהרחיק אמש מתפרעים אנרכסיטים באמצעות רימון הלם. המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים שבניגוד לאנשי מחש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכסיטים, ואם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש".

ח"כ אלמוג כהן ממפלגת 'עוצמה יהודית' אמר: "כלוחם יס"מ לשעבר אני מגבה את השוטר שהתמודד אתמול מול קבוצת אנרכיסטים קטנה שלא מייצגת את שאר המפגינים, זירת הפס"ד היא איננה חדר-ניתוח, והטיפול בה אף פעם לא מצטלם יפה. את שכר השוטרים אנו מעלים, אך אם מח״ש ימשיכו בהתנהלותם הפוליטית, לא יישארו שוטרים שיגנו על הרחובות ועל ילדינו."

איתמר בן גביר - יעקב קובי שבתאי - פרץ עמר
ארכיון. צילום: דוברות השר לבטחון לאומי

5 תגובות

Back to top button