חדשות הארץמבזקים

חבר הכנסת נכנס ללב הפגנת השמאל בה הונפו דגלי אש"ף – והציג את תמונות הנרצחים

למעלה מ 150 פעילי שמאל קיצוני הגיעו הבוקר (שישי) אל הכפר חווארה וקיימו בו צעדת תמיכה בתושבי הכפר, בעקבות אירועי ההצתות והאלימות בתחילת השבוע שהתפתחו לאחר רציחתם של האחים הלל ויגל יניב ז"ל ביום ראשון, בפיגוע האכזרי שביצע מחבל בכביש הראשי העובר בתוך הכפר. חלק מהמפגינים חסמו כבישים, איימו וקיללו יחד עם ערבים רכבים ישראלים שעברו במקום.

אף על פי שכוחות הבטחון ידעו על קיום ההפגנה לא נפרסו מחסומים ולא נעשה דבר כדי לנסות לעצור אותה. חבר הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית הגיע אל המקום, הציג בפני אנשי השמאל הקיצוני תמונות של הנרצחים והפצועים היהודים שנפגעו במהלך הנסיעה בכפר, בתקופה האחרונה.

חה"כ סוכות, המתגורר ביישוב יצהר הסמוך, סיפר על הפגיעות המרובות של ערביי חאוורה בתושבים היהודים באזור שכביש הגישה לביתם עובר דרך הכפר, ואף מתח ביקורת על החלטתם של המפגינים להגיע לחזק את תושבי הכפר העוין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ צבי סוכות: "תושבי הכפר חווארה מעודדים טרור ותומכים טרור כבר תקופה ארוכה. כבר שנים ארוכות שאנחנו מתריעים על כך שחווארה הוא כפר התומך טרור ומלא בהסתה. היחס אל הכפר צריך להיות בהתאם ומדינת ישראל צריכה לטפל בו ביד קשה ואפס סובלנות כלפי עידוד לטרור מצד תושבי הכפר."

ראש מועצת שומרון הגיע למקום ההפגנה ווידא שמאפשרים לתושבים לעבור, דגן, לטענתו, הותקף מילולית בקללות ונאצות קשות על ידי פעילי השמאל והערבים שהצטרפו אליהם. ראש מועצת שומרון דגן נשאר במקום עד שווידא שהכביש נפתח לחלוטין.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תוקף בחריפות ואומר: "התנהלות תמוהה, כשמאות אלפי אזרחים עמדו אתמול בפקקים בשל הפגנה לא אלימה בצומת תפוח בשל חשש שכמה אנשים יצעדו לאביתר, ומצד שני כשמגיעים פעילי שמאל קיצוני ואנרכיסטים עם דגלי אש"ף מאפשרים להם להגיע ללא הפרעה לצומת תפוח וכתוצאה מכך הם חוסמים את הכביש תוך סכנה בטחונית. הדבר הזה הוא שערורייה. יש כאן אכיפה בררנית ברורה  זה דבר שאין לו מקום במדינה דמוקרטית,  אני דורש לעשות בדק בית מיידי בנושא הזה. ולאתחל את המערכת".

צילום: דוברות ח"כ צבי סוכות
צילום: רועי חדי

3 תגובות

Back to top button