חדשות הארץמבזקים

סב האחים שנרצחו בפיגוע במסר לשר הבטחון: "להוריד את הביזיון הזה"

הרב שבתאי נאומברג ורעייתו מרים, שנכדיהם הלל ויגל יניב הי"ד נרצחו בפיגוע בחווארה, פנו הבוקר (שישי) בסרטון מבית האבלים אל שר הביטחון, יואב גלנט ויתר שרי הממשלה, בדרישה לבטל את צווי המעצר המנהליים שניתנו למתיישבים בשומרון אתמול.

"אנחנו פונים אליך שר הביטחון וכל שרי ממשלת ישראל, להוריד את הביזיון הזה של צווי המעצר המנהליים נגד המתיישבים. אנחנו קודם כל צריכים להילחם ולתפוס את המרצחים ואת כל המסייעים שלהם ואת כל התומכים שלהם", אמר הרב נאומברג.

"אסור לנו להתבלבל בין אוהב לאויב. כל המתיישבים פה, וכל הבחורים שבאים הם אוהבי ישראל, אוהבים את עם ישראל וארץ ישראל ופועלים מתוך כאב גדול. לעומת זאת כל השונאים שלנו רק חוגגים על הדם שלנו". הסב הבהיר כי אמנם הוא אינו תומך בנטילת החוק לידיים אך לטענתו, יש להבין מניין נובעות פעולות המחאה בכפר המרצחים חווארה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, אמר הסב השכול: "אנחנו לא מזדהים עם הפעילויות האלה אבל ברור שקודם כל הפעולות האלו, גם אם הן לא בדיוק חוקיות, הן נובעות מדם ליבם של החברים של הנרצחים, שהיו מוכנים למחות על חילול ה' וחילול כבוד עם ישראל שהיה פה".

נציין כי במהלך הבוקר נחסמו מאות מנחמים ובני משפחה שעשו את דרכם לבית האבלים בהר ברכה וממנו בחזרה, בידי מאות פעילי שמאל קיצוני שחסמו את הכביש הראשי בחווארה.

יוסי דגן - יצחק הרצוג - משפחת יניב - ניחום אבלים
ארכיון. הנשיא בניחום משפחת יניב. צילום: יוסי כהן

"נכון שאנחנו חיים במדינת חוק", אמר הרב נאומברג, "אבל החוק הזה צריך להיות מופעל כלפי כולם. גם כלפי אלו שחוסמים כבישים בתל אביב ומטילים עוצר על אשת ראש הממשלה וגם על כאלה שנושכים שוטרים וגם על אלה שבאים להזדהות עם האויבים שלנו שחוגגים על רצח יהודים עם סוכריות וזיקוקים".

נזכיר כי אתמול חתם שר הביטחון יואב גלנט על צווי מעצר מנהליים לשני תושבי השומרון ששוחררו ממעצר בידי בית המשפט. השניים, דוד חי חסדאי תושב גבעת רונן נשוי ואב לשני ילדים, וקטין נוסף תושב יצהר, נעצרו באמצעות הצו המנהלי לתקופה של ארבעה חודשים.

הרב שבתאי נאומברג ורעייתו מרים. צילום: ללא קרדיט

Back to top button