מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש העיר מתריע: "בעוד רגע לא נוכל, גם אם נרצה, להחזיר את הגלגל לאחור"

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' התייחס היום (שישי) למצב במדינה בעקבות הרפורמה המשפטית והתריע בפני הצדדים: "אתם חייבים לשים את האגו והכבוד בצד ולדבר!"

"בשבועות האחרונים נפגשתי ודיברתי עם בכירי מערכת המשפט, עם גורמים בקואליציה ובאופוזיציה, עם אנשי מפתח במערכות הביטחוניות, אנשי דת, אקדמיה והייטק. הקשתי לכאב שמבטאים משתתפי המחאה, הדאגה שלהם לגורל המדינה ושמעתי את האנשים שמדברים בלהט על הרפורמה במערכת המשפט וטוענים שהמתנגדים לה מסרבים להשלים עם דין הבוחר. ובמציאות, מה שקורה זה שהבית שלנו, של כולנו מתפרק. משפחות נקרעות בתוכן, חברים הופכים ליריבים ושכנים לאויבים. בזמן שהרוב המכריע של הציבור בישראל לא בקיא בפרטי הפרטים של הרפורמה וההשלכות שלה, שני הצדדים מתבצרים ונחושים לנצח, ולא סתם לנצח, בנוק אאוט" אמר דנילוביץ'.

"כואבי לי" הוסיף, "כואב לכולנו. המדינה שלנו מתמודדת עם מציאות ביטחונית קשה, פיגועים וטרור רצחני. יש לנו אתגרים כל כך גדולים בסוגיות קריטיות ביטחון אישי ומשילות, חינוך, בריאות, משבר דיור ויוקר המחיה. אנחנו שמדברים כל הזמן על אהבת חינם ועל אחדות ישראל, לא מסוגלים לשבת רגע ולדבר האחד עם השני? מה, לא עברנו ביחד, רגעי שיא מרגשים וימי שפל כואבים? ברגע הנכון ידענו תמיד להתלכד, להתאחד ולגלות אחריות. תסתכלו בעיניים של רוב אזרחי המדינה, העם שלנו מבולבל ומפוחד. הוא רואה לנגד עיניו ומרגיש את השנאה שהולכת וגוברת. כולם נגד כולם. האויבים שלנו יודעים שהם לא יכולים לנצח אותנו. דווקא עכשיו, כשכולם נמצאים ב"היי" ומרגישים שממש בעוד רגע הם מכריעים את הצד השני, זה בדיוק הזמן לעצור, להנמיך את האגו ולזכור שהמדינה שלנו לא מובנית מאליה. היא נקנתה בייסורים ובכאב של כולם, היא צמחה והתפתחה בזכות המסירות והמחויבות של כל האוכלוסיות מכל הדעות וההקפות הפוליטיות. מנהיגות, בטח במדינה כמו שלנו, לא יכולה ללכת עד הקצה. אסור לה להמר ולהסתכן ש"המועדון יישרף"."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר מתריע כי "חס וחלילה אם תהיה שפיכות דמים, איך תוכלו לומר לציבור: "עשינו הכל" מה תוכלו להסביר? למה לא דיברתם ביניכם? ואיך לא מנעתם את הקטסטרופה? הרי הכתובת הייתה על הקיר. בעוד רגע לא נוכל, גם אם נרצה, להחזיר את הגלגל לאחור. תתחיל כאן מסכת האשמות מי הביא אותנו למצב הזה. אבל מה זה כבר יעזור? אז באיזה צד אני? אני בצד של המדינה. בצד שמדבר ומקשיב לכולם. בצד שמחבר. תתחילו לדבר כי אין לנו מדינה ספייר."

"בימים האחרונים שוחחתי עם נשיא המדינה." הוסיף דנילוביץ', "התברכנו בימים אלו בנשיא שקול ואחראי, קשוב לכולם ועם ניסיון לפתור משברים. תכבדו אותו, תנו לו הזדמנות לשבת אתכם כמה שצריך. עם רצון טוב של כולם אפשר להגיע להסכמות. לפחות תראו לעם הזה שאתם מנסים לגשר על הפערים. תפסיקו כבר עם משחקי הכבוד ושבו לדבר. אף אחד כאן הוא לא האויב. כולנו חלק מהארץ הטובה הזו. אני מתפלל כמו רוב העם בימים האלה שהקב"ה ייתן את התבונה לקברניטי המדינה, שיקבלו את ההחלטות הנכונות למען עם ישראל ומדינת ישראל. כי אין לנו, לכולנו, ארץ אחרת."

צילום: מתוך פייסבוק רוביק דנילוביץ' – הדף הרשמי

7 תגובות

  1. לקקן מצד אחד בוכה שלא מטפלים בפשיעה הבדוואית מצד שני אותם שופטים משחררים את העבריינים באותו יום… חייבים רפורמה

  2. אלי הרוש עם הרבה הרבה דם שיישפך… זה מה שאתם רוצים??? לזה אתה קורא סוף טוב? תתבייש לך!

  3. אלי הרוש עם הרבה הרבה דם שיישפך… זה מה שאתם רוצים??? לזה אתה קורא סוף טוב? תתבייש לך!

  4. 30 שנים של דיקטטורה משפטית בראשותו של אהרון ברק מגיעות לסיומם ! עם החקיקה המלאה לרפורמה שתחזיר את הדמוקרטיה למערכות המשפט ופירוק החונטה המשפטית !! לא מנהלים משא ומתן עם אנרכיסטים אלימים ומסיתים להרס הכלכלה , פגיעה בצה"ל , וגונבי טנקים !

  5. את ביבי לא מעניין ההבטחות שלו לטיפול ביוקר המחייה ולא הביטחון ולא הפשיעה ..את ביבי מעניין התחת שלו השמנה והתחת של העבריין דרעי

Back to top button