מבזקים

גורם בכיר בממשל האמריקני: "השר הישראלי אינו רצוי, אף גורם רשמי לא יפגש עמו"

השבוע, בוועידה הפיננסית של דמרקר, אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בראיון לעיתונאי מתן חודרוב כי "מדינת ישראל צריכה למחוק את הכפר חווארה", זאת ארבעה ימים לאחר שמתנחלים יהודים הציתו בתים וכלי רכב במקום בנקמה על פיגוע הירי שאירע בכפר בו נרצחו האחים הלל ויוגב יניב. הדברים של שר האוצר עוררו סערה גדולה וגינויים לא רק בישראל.

השר סמוטריץ' הזדרז להוציא הבהרה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "למען הסר ספק, בדברי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים ותומכי הטרור בתוכו ולגבות מהם מחיר כבד כדי להשיב את הביטחון לתושבי האזור."

שר האוצר - ראשי הבנקים - בצלאל סמוטריץ'
צילום: דוברות משרד האוצר

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים ואמר: "קריאתו של השר סמוטריץ׳ ״למחוק את חווארה״ היא הסתה לפשע מלחמה. יהודים לא עושים פוגרומים ויהודים אינם מוחקים כפרים. הממשלה הזו ירדה מהפסים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הערב (שישי) דווח ב"אולפן שישי" בערוץ 12 כי גורמי ממשל אמריקני גינו את הדברים ואף הבהירו שהשר הישראלי הוא "אישיות בלתי רצויה". גורם מדיני בכיר הבהיר כי "אף גורם אמריקני רשמי לא ייפגש עם סמוטריץ'"

משרד החוץ הסעודי פרסם הודעה בה גינה בחריפות את דבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הממלכה דוחה את ההצהרות הגזעניות וחסרות האחריות אלו, המשקפות את היקף האלימות והקיצוניות הנהוגה על ידי ישראל כלפי העם הפלסטיני", נמסר

ביום רביעי האחרון מחלקת המדינה האמריקנית גינתה אף היא בחריפות את דבריו של השר סמוטריץ' ואמרו כי מדובר "באמירה חסרת אחריות, פוגענית ודוחה." עוד הוסיפו: "אנו קוראים לנתניהו ולבכירי הממשלה בישראל לגנות בפומבי את הדברים ולהתנער מהאמירה הזו".

Back to top button