חדשות הארץמבזקים

פנייה דחופה למפכ"ל המשטרה: "לא להישמע לפקודות השר, הן אינן חוקיות בעליל"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שבת) באופן בהול ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, ולמפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בנושא מעורבותו הפוליטית הפסולה והאסורה של השר לביטחון לאומי בניהול משטרת ישראל, זאת בעקבות מכתב השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, למפכ"ל המשטרה בנושא מדיניות השר בעניין חסימות צירי תנועה מרכזיים במחאות.

בפנייה הזכירה התנועה לאיכות השלטון את שהתרחש ביום רביעי האחרון ה-01.03.23, כאשר הפיץ תמונה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בעודו נמצא בחפ"ק המשטרתי המנהל את אירועי המחאה, עד כדי מתן פקודות בשטח לשוטרים ולגורמי השיטור.

איתמר בן גביר - חפ"ק - משטרה
השר איתמר בן גביר בחפ"ק המשטרתי בתל אביב

בפנייה צוין: "דומה היה, כי ביום רביעי זה, איבדה המשטרה, על שוטריה ומפקדיה – את השליטה באירועים, ומניהול מקצועי ומדוד הפכה תגובת המשטרה לתגובה אלימה ודורסנית – בשליחותו של פוליטיקאי אשר ההפגנות בחלקן מופנות כלפיו וכלפי הממשלה בה הוא מכהן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציינו בתנועה, "בפנייתנו הזכרנו את מכתבו של השר לביטחון לאומי שנשלח אתמול למפכ"ל, ובו לטענת התנועה הסתתרה הורדת פקודה של ממש ובה הוראות כיצד לנהל הערכות מקצועית של משטרת ישראל בניהול הסדר הציבורי."

לטענת התנועה, השר בן גביר עושה שימוש במשטרה כמיליציה הפרטית שלו, ועל מנת לנגח מחאה ציבורית אשר אינה נוחה לו, תוך שימוש באלימות משטרתית קשה ו"גיבוי" השוטרים בשטח".

במכתב קראו בתנועה לאיכות השלטון למפכ"ל המשטרה שלא להישמע לפקודות אלו של השר, שדגל שחור מתנוסס מעליהן, פקודות שהן אינן חוקיות בעליל, וניתנות בחוסר סמכות ותוך ניסיון להסוותן כ"מדיניות השר". כמו כן קראו ליועמ"ש לממשלה, להוציא באופן מיידי הנחיה האוסרת על השר להתערב בניהול ענייניה המקצועיים של משטרת ישראל, ולהותירם בידי הדרג המקצועי והפיקוד בשטח.

מעו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי של התנועה לאיכות השלטון, נמסר: " אנו מחזקים את ידיהם של שוטרי ומפקדי משטרת ישראל, ונפעל בכל דרך חוקית על מנת להגן על משטרת ישראל – גוף השיטור האחראי על שלומם ובטחונם של אזרחי מדינת ישראל – מפני מעורבות פוליטית אסורה ופסולה. אנו סומכים על מפכ"ל המשטרה ועל היועמ"ש לממשלה, כי יעשו הכל על מנת להגן על משטרת ישראל, ועל מנת להגן על ציבור המפגינים".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

3 תגובות

Back to top button