חדשות הארץמבזקים

פרופ' שכטמן: "מפחד פחד מוות מהחרדים. ישראל הולכת בכיוון לא טוב"

פרופסור דן שכטמן, חתן פרס נובל לכימיה, התךארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחייתה של ליאור קינן.

פרופ' שכטמן אמר כי הוא מודאג כמו כל אזרח אחר במדינה אך אינו מוכן להתבטא בנושאים פוליטיים. בהמשך הראיון הוא הסביר כי "האתגר הגדול הוא הדמוגרפיה." לדבריו, "מדינת ישראל הולכת בכיוון לא טוב ואני רוצה לצורך העניין להשוות את מדינת ישראל למדינה החשוכה איראן. בואי נשווה את שתי המדינות האלה. איראן הולכת בכיוון הנכון. השלטון של האייתולות, השלטון הרצחני הזה, יעבור מן העולם ואז איראן תהיה חופשית, דמוקרטית אני מקווה ומשגשגת ואני אגיד מדוע. ישראל, בגלל הדמוגרפיה הולכת בכיוון לא טוב. אנחנו דמוקרטיה. הזרם האנושי שמתרבה במהירות, ברוכי ילדים בעזרת ה', הולכים ומתרבים. ואלה אנשים שהם נגד חינוך, נגד השכלה, נגד עבודה ויושבים על העטינים וחולבים את מדינת ישראל".

פרופסור דן שכטמן
פרופסור דן שכטמן. צילום: דוברות עיריית באר שבע

פרופ' שכטמן הוסיף, "אני לא מכיר עוד דת שאוסרת על השכלה. תפתחו את התנ"ך, בראשית פרק ב', מפרי עץ הדעת, טוב או רע, אסור לאכול. השכלה זה אסור מדאורייתא, לא בדברים פרק טז' – בראשית פרק ב' – השכלה אסורה, נגד לימודי ליבה. חכמי ישראל, בירושלים ובערים אחרות, מה הם אומרים לצעירים? תלמדו גמרא, משניות, דברי קודש. מה אומרים האייתולות לאיראנים? לא אומרים להם ללמוד קוראן, אומרים להם ללמוד הנדסה. למה זה גורם? את יודעת כמה מהנדסים בוגרים בישראל מידי שנה? פחות מ-7,000 בכל האוניברסיטאות והמכללות. כמה מהנדסים בוגרים באיראן כל שנה? קרוב לרבע מיליון. האם יש גם נשים מהנדסות באיראן? 70% מהמהנדסים באיראן הן מהנדסות שבוגרות כל שנה. מי מתקדם בעולם?".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לשאלתה של קינן מה צריך לעשות השיב פרופ' שכטמן: "מדינת ישראל צריכה לראות את ההשכלה והחינוך במקום ראשון. אני חושב, בהגדרה, ששר החינוך של מדינת ישראל הוא האיש החשוב ביותר במדינה. מדוע? כי הוא נושא בידיו את עתיד המדינה. המורים והמורות אלה האנשים הכי חשובים. הם שמלמדים והם שאמורים גם לחנך. אגב, למה קוראים לזה משרד החינוך, האם הוא עוסק בחינוך? לא, הוא עוסק בהוראה. צריך לקרוא לו משרד ההוראה. כמה שעות חינוך הילדים שלכם מקבלים בשבוע? יש שעות חינוך אבל מעט מאוד ולפעמים זאת שעת קישוט."

פרופסור דן שכטמן
פרופסור דן שכטמן. צילום: דוברות עיריית באר שבע

הוא ציין כי "התוצאה היא מה שרואים בכנסת וברחוב – גסות רוח, אלימות, מורים שהתלמידים זורקים עליהם כיסאות, מורים שהתלמידים מאיימים עליהם, זה לא טוב. משרד החינוך צריך לעסוק גם בחינוך ולהפוך את זה לנושא מרכזי, כי זה העתיד שלנו וזו האווירה שבה נחיה".

בהמשך הוסיף פרופ' שכטמן: "הדמוגרפיה שלנו הולכת בכיוון לא נכון, לא טוב ואנחנו כדמוקרטיה נלך ונדרדר. בעתיד אי אפשר יהיה להקים קואליציה בלי חרדים. עכשיו עוד אפשר לתקן, אני מקווה שהפוליטיקאים החכמים שיושבים בירושלים, בעזרת ה' יתברך שמו, יצליחו להתגבר על התקלה הזאת. אולי מישהו עם שכל יקום שם."

פרופסור דן שכטמן
פרופסור דן שכטמן. צילום: דוברות עיריית באר שבע

קינן אמרה לפרופ' שכטמן שמדבריו נשמע כי הוא מזלזל בציבור החרדי וזה השיב: "אני מפחד מהם, חס וחלילה. אם הייתי מזלזל בהם לא הייתי מדבר עליהם. אני מפחד פחד מוות מהחרדים. הם לוקחים את המדינה שלנו… החרדים הם אנטי ציונים…"

צילום: דוברות עיריית באר שבע

14 תגובות

  1. נראה לי שאתה לוקח משהו לא טוב תבדוק שלא התהלבלתה אתה וחבריך האויבים הכי גדולים של המדינה

  2. המגזר הפרזיטי גומר על כלכלת ישראל .
    כלכלה טובה = ביטחון = קיום .
    ביביסטים הבנתם ?

  3. אותנו יותר מפחיד ממשלת שמאל
    עם תומכי טרור
    מעדיפים חרדים שאוהבים את הארץ
    יותר מהאויב

  4. ממי אתה מפחד יותר מהחרדים או מהשמול שיחרים אותך . פחדנים עלובים עדר של יפי נפש עלק

Back to top button