חדשות הארץמבזקים

קרוב ל-400 אלף יצאו להפגין נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ

ההפגנות ברחבי הארץ כנגד הרפורמה המשפטית ממשיכות הערב (מוצ"ש) זה השבוע התשיעי.

על פי מארגני המחאה, קרוב לארבע מאות אלף מפגינות ומפגינים יצאו להפגין נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, מצומת הגומא בצפון ועד אילת.

על פי הערכות, בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב נכחו מעל למאתיים אלף מפגינות ומפגינים. בשאר המוקדים, על פי ספירת המארגנים, הגיעו למעלה מ-177,000 מפגינים ומפגינות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ השתתף הערב יחד עם חבר הכנסת מיכאל ביטון בהפגנה בבאר שבע.

מדברי גנץ: "בן גוריון אמר שבנגב יבחן העם בישראל. זו לא רק מטאפורה. הסתובבתי ביניכם הערב ואני רואה שיותר ויותר אנשים מגיעים והמגמה הזאת חייבת להמשך. מי שנמצא כאן הערב הם אנשים שמגנים על המדינה, שעובדים עבור המדינה ומשרתים את כל החברה ישראלית ובאים מכל המקומות. יהודים, ערבים, דתיים וחילונים ואני חושב שהדבר הזה מאוד חשוב ואנחנו חייבים להמשיך משתי סיבות – כי אין לנו ארץ אחרת וכי אין לנו דרך אחרת".

הוא המשיך: "הדרך שלנו היא דרך דמוקרטית ובדרך דמוקרטית נותנים מקום לכולם, שלטון הרוב ואחריות הרוב היא לדאוג למיעוט ולא לדרוס אותו. מה ששמר על מדינת ישראל במשך 75 שנים לצידו של צה"ל, כמדינה דמוקרטית וחופשית הייתה מערכת משפט גם עצמאית וגם עוצמתית ואנחנו חייבים להבטיח לעצמינו שהמערכת הזאת תמשיך להיות כזאת. […] למדינה הזאת נגרם נזק פנימי ושסע חברתי עמוק ונתניהו נותן לזה להמשיך לקרות. נגרם נזק פנימי בצורה של שסע חברתי ונזק חיצוני באובדן הגיבוי הבינלאומי ובפגיעה כלכלית".

גנץ הוסיף: "אנחנו מקבלים את התמיכה הבינלאומי בגלל מי שאנחנו, ואי אפשר לשנות אותנו. אנחנו לא מוכנים שישנו אותנו בשום פנים ואופן. חשוב להבין – אין פה אנרכיסטים, אין פה פורעי חוק, יש פה אוהבי מדינה שמכבדים את המדינה והמשטרה וכוחות הביטחון ואנחנו נמשיך לשרת את המדינה בכל דרך. אנחנו רוצים לשדר מסר אחד לכל אזרחי ישראל – אנחנו אחים, לא אויבים, אחים אנחנו ולא נוותר על הערכים והדרך המשותפת שלנו ולא ניתן לאף אחד לקלקל את מה שנבנה פה ב-75 השנים האחרונות".

עוד אמר גנץ: "אנחנו אומרים לנתניהו – אל תפרק את המשפחה הישראלית, יש פה ימין, יש פה שמאל, יש בה דתיים וחילונים, ערבים ויהודים ומה שמחבר אותנו זה הדמוקרטיה הישראלית, המאבק הזה ימשך ויתעצם משבוע לשבוע ואנחנו כחברי כנסת מבקשים מכם – תמשיכו להיות מי שאתם, תעבדו תשרתו ותאהבו את המדינה הזאת ובשם האהבה הזאת תמשיכו לצאת שבוע אחרי שבוע עד שננצח את המאבק הזה, בצורה מכבדת ונכובדת. אנחנו בשבילכם".

חבר הכנסת גדעון סער נכח בהפגנה הערב בקרית אונו. הוא נאם: "‏אנחנו מתכנסים הערב בכל הארץ כדי לעמוד על העתיד של מדינת ישראל. אנחנו אזרחים, לא נתינים. אנחנו הריבון. אנחנו בעלי הבית. אנחנו לא עובדים אצל ממשלה. הממשלה אמורה לעבוד אצלנו. כשאנחנו רואים שהממשלה קמה על עתידנו, על עתיד ילדינו, על חלום הדורות, על כל מה שנבנה כאן – אנחנו קמים ואומרים: 'עד כאן'. […] לא מנחיתים עלינו גזירות של שינוי משטר. לא לוקחים מאיתנו זכויות אזרח. לא משמידים את מערכת המשפט והחוק שלנו. נתניהו רוצה מדינה עם נתינים, לא אזרחים".

הוא המשיך: "יש לי חלום. על מדינה שהיא 'אור לגויים', שמקיימת 'חברת מופת' בארץ הזאת כפי שחלמו כל מנהיגי הציונות מכל הזרמים. מדינה שמובילה אותה הנהגה ישרת-דרך ולא מושחתת, בלי הרשעות פליליות ובלי כתבי אישום, שבאה כדי לתת ולא כדי לקחת. על ממשלה שעוסקת בדברים שחשובים לנו באמת – בחינוך של הילדים שלנו ולא באינטרסים האישיים שלהם. יש לי חלום על חברה שיש בה כבוד בין אחד לשני, ואין בה סובלנות לאלימות. על כנסת שבה מתווכחים בכבוד, לא מרימים קול ולא מסיתים. על בית מחוקקים שבו נוכל להתגאות ולא להתבייש. כל החלומות האלו הם חלומות של כולנו. ואני אומר לכם – הם כולם אפשריים. איך הם יהיו אפשריים? כשנצליח במאבק הזה. כשהטוב יגבר, מכוח האכפתיות, והכוח הזה יחזור לאזרחים, לעם. ונתחיל לשנות דברים לטובה למען עתיד ילדינו".

שר המשפטים לשעבר אמר: "אני כמעט 30 שנה פועל בנושא המשפטי. הייתי בין היתר עוזר לפרקליטת המדינה עדנה ארבל תושבת קרית אונו, מהלוחמות הגדולות נגד השחיתות והפשע בישראל. במשך שנים הובלתי רפורמות במערכת המשפט, שיני את הרוב שדרוש בבית המשפט בעליון. העברתי שימוע פומבי לבחירת שופטים בעליון – תמכו בזה מצד לצד, חברי כנסת לבין חברי הוועדה. אפשר וצריך לעשות תיקונים בשיח, בהסכמה רחבה".

הוא המשיך: "אבל מה אסור שיהיה? מטרת הממשלה להשתלט על מערכת המשפט. להשתלט על בחירת השופטים. להשתלט על הייעוץ המשפטי. אתם מסכימים להשתלטות על בחירת השופטים? מה תעשה הפוליטיזציה לבחירת השופטים? כל שופט, במקום לשפוט לפי דין צדק ולהיות מקודם על פי יכולותיו ועל פי כישוריו יצטרך להסתכל וגם לנסות לפסוק על פי פזילה למערכת הפוליטית. זה ישחית מהיסוד את מערכת המשפט שלנו. בחירת השופטים תראה כמו משא ומתן קואליציוני ותפקידי השיפוט יתחלקו בין מפלגות הקואליציה".

הוא סיים: "במערכת משפט שלנו שנבנתה ב-75 שנים: יש מה לתקן, אבל יש לה דבר חשוב מאוד היא עצמאית, היא בלתי תלויה, היא זוכה להערכה גדולה בעולם כולו והיא אחד מיסודות הכוח שלנו כמדינה דמוקרטית אסור להרוס אותה! רוח העם לא תישבר. העם ינצח את השלטון! נאבקים ביחד עד לניצחון!".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית - תל אביב
ללא קרדיט

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נאם בהפגנה בהרצליה: "מה שאנחנו עושים כאן היום, גדול יותר מהפגנה נגד הממשלה, גדול יותר מהפגנה נגד ההפיכה המשטרית, מה שאנחנו עושים כאן זה להישבע אמונים למדינת ישראל. לאהוב את המדינה זה לא רק להתרגש בטקס המשואות, או לשים דגל על האוטו ביום העצמאות. לאהוב את המדינה זה להתייצב ביום פקודה כדי להגן עליה מפני מבקשי נפשה. זה מה שאנחנו עושים היום. הממשלה המסוכנת בתולדות המדינה חשבה שאף אחד לא יעצור אותה, אבל אז היא נתקלה במכשול בלתי צפוי: היא נתקלה בכם. בנחישות שלכם, בפטריוטיות שלכם, בזה שהחלטתם שאתם לא תעמדו מן הצד."

הוא הוסיף: "הממשלה לא קראה נכון את המפה. […] כשההפגנות התחילו, אנשים אמרו אחד לשני שאף אחד לא ייצא מהבית בגלל סעיפים משפטיים שאף אחד לא מבין. אף אחד לא ייצא מהבית בגלל הוועדה למינוי שופטים, בגלל מושגים כמו 'פסקת ההתגברות', ו-'עילת הסבירות'. על זה הממשלה בנתה. היא בנתה על זה שזה מסובך ומבלבל ולאף אחד לא אכפת. היא חשבה שכמו תמיד היא תבלבל את הציבור דרך השופרות שלה וכלי התקשורת שלה, ועד שנבין מה קורה הכול כבר יהיה מאחורינו. אלא שאז התברר, כמו תמיד, שהישראלים הם לא מטומטמים. אנחנו פה כי למרות מסך העשן הבנו בדיוק מה הם מנסים לעשות. הבנו שזה לא תיקון טכני, אלא ניסיון לדרוס את הדמוקרטיה הישראלית".

עוד הוא אמר: "הממשלה הזו היא לא ציונית והיא לא פטריוטית. אתה לא ציוני אם אתה שולח ילדים של אחרים להילחם, אבל דואג שהילדים שלך לא יתגייסו. אתה לא פטריוט אם אתה אחראי לשלטון החוק, אבל לא מקיים את החוק. אתה לא אוהב את המדינה אם אתה מזלזל ברוב האזרחים שחיים בה. מה שקורה עכשיו, פה היום, הוא שאנחנו בוחרים להיאבק על דמותה של המדינה. אנחנו בוחרים במעורבות על פני אדישות. בוחרים בתקווה על פני הייאוש. בוחרים באהבת ישראל במקום בציניות של פוליטיקאים. בוחרים בעתיד של הילדים שלנו".

יו"ר האופוזיציה אמר: "הממשלה אומרת לנו, 'נצחנו בבחירות'. אף אחד לא טוען אחרת, אבל זה שניצחתם בבחירות לא אומר שהכול מותר לכם. זה שיש לכם רוב של חצי אחוז לא אומר שמותר לכם להדיר נשים מתפקידים בכירים, לא אומר שתכתיבו לנו מה מותר לנו ומה אסור לנו לאכול בפסח, לא אומר שמותר לעשות פוגרומים בחווארה, וזה בטח לא אומר שהם יכולים למחוק את בית המשפט העליון. כל ההיסטוריה הישראלית, כל ההיסטוריה של מחאות בעולם, אומרת דבר אחד: מי שלא מוותר, ינצח. מי שנחוש, ינצח. מי שלא מתייאש לעולם, ינצח. זה לא יהיה פשוט, זה לא יהיה קצר, אבל אנחנו נלחמים על הדבר הכי חשוב בעולם: על העתיד של הילדים שלנו. אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, אנחנו לא נוותר על הילדים שלנו, אנחנו לא נוותר עד שננצח".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נאמה בהפגנה בחיפה: "הכנופייה הפורעת החוק של נתניהו ושות׳ לא רק עושה הסתה ודה לגיטימציה לכן ולכם שיוצאות ויוצאים לפי החוק להפגין את המחאה החשובה והקיומית ביותר למדינת ישראל והם מנסים לקעקע אותה והם לא יצליחו. נתניהו והבן גבירים שלו מנסים לרמוס ולהרוס את בית המשפט העליון שלנו, כי בית המשפט העליון שוב ושוב ושוב נאלץ לתת זכויות שממשלות נתניהו לדורותיהם לא נתנו ולא אפשרו והם הכריחו את בית המשפט העליון שוב ושוב ושוב לעשות את הדבר הנדרש והנכון. אנחנו על בית המשפט העליון הזה לא נוותר".

היא הוסיפה: "הם אומרים לנו כל הזמן יש להם רוב, מה אתם רוצים, יש להם רוב. אבל גם הרוב המכריע של בוחרות ובוחרי הימין לא העלו בדעתם שיעזו להשתמש ברוב הזה כדי לקחת את הזכויות שלהם, כדי לרמוס את הדמוקרטיה שלנו ולהפוך את ישראל לדיקטטורה ואנחנו לא ניתן להם לעשות את זה, פשוט לא ניתן. הם מדברים עכשיו על הידברות אבל אנחנו מכירים את נתניהו היטב. ביד אחת הוא ממשיך עם להקת D9נים לעלות על הדמוקרטיה שלנו וביד השנייה הוא מציע את המלכודת והשקר של ההידברות. ואנחנו לא ניפול במלכודת הזאת ואני אומרת לכן ולכם, לא ניתן להם לקחת לנו את הדמוקרטיה. אנחנו נמשיך להפגין ולמחות עד שננצח!"

הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מרב מיכאלי
מרב מיכאלי. ללא קרדיט

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם בהפגנה באשדוד: "אני נמצא כאן כאיש ימין, כמתנחל, כמי שנולד בבית בית"רי וכמי שמאמין במורשת של הרצל וז'בוטינסקי. אני הרבה שנים נמצא בזירה הפוליטית, ומעולם לא זוכר ממשלה שתוך חודשיים הכניסה את כל המדינה פשוט לכאוס ואת כל האזרחים לחרדה. אנשים מפחדים ממלחמת אזרחים, ממלחמת אחים, מהמצב הביטחוני, מהביטחון האישי ומהמצב הכלכלי. הבטיחו להילחם ביוקר המחיה ובאלימות ברחובות, בפועל יש לנו חקיקה פרסונלית ומה שהממשלה הזו עושה זה לקדם מדינת הלכה או ניסיון להקים מדינת הלכה. תוך חודש מדינת ישראל צפויה לעמוד בפני משבר חוקתי שמעולם לא חוותה כמותו. ברגע שהקואליציה תעביר את החוקים בקריאה שלישית מי שיהפוך לאיש המפתח הוא נשיא המדינה".

הוא קרא לנשיא הרצוג: "אני קורא לנשיא קודם כל לא לחתום על החקיקה הזו, גם אם זה נראה סמלי, יש לצעד זה משמעות גדולה. במידה והחוקים יעברו, אני מצפה מבית המשפט העליון לפסול את כל החוקים המטורללים הללו שהקואליציה מעבירה למען עצמה ואנשיה. במקרה ובית המשפט העליון אכן יפסול את החקיקה הנ"ל, תישאל השאלה מי כפוף למי ולמה. […] במקרה כזה, אני קורא לנשיא להתייצב מול כל אזרחי מדינת ישראל ולהוציא מסר ברור שכל המוסדות הרשמיים של מדינת ישראל והעומדים בראשם כפופים קודם כל להחלטות בית המשפט העליון".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית - אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן. ללא קרדיט
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - יאיר לפיד
יאיר לפיד. צילום: אלעד גוטמן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - יאיר לפיד
יאיר לפיד. צילום: אלעד גוטמן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - יאיר לפיד
יאיר לפיד. צילום: אלעד גוטמן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית
ללא קרדיט
הפגנה נגד המהפכה המשפטית
רפי מיכאלי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - הרצליה
צילום: יאיר פלטי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - תל אביב
תומר אפלבאום
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - תל אביב
צילום: אור הדר
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - הרצליה
צילום: אלעד גוטמן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - בני גנץ
בני גנץ. ללא קרדיט
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - בני גנץ
בני גנץ. ללא קרדיט
צילום: מטה הפגנת הימין
ללא קרדיט
ללא קרדיט
צילום: יזהר שקדי

32 תגובות

  1. אני ספרתי היו 500 אלף ועוד 15 כלבים ועשרים חתולים אתם לא מדייקים

  2. חחחחחחחחח וכל זה ועדין הם אפסים בקלפי
    רק ביבי יזונות

  3. Omri Mordechai טוב שלא רשמו מיליון 😂😂😂😂 בקושי באו 40 אלף עשו מכפלה של 10

  4. חבורה של אפסים עלובים שלא יודעים לקבל הפסד בהחירות
    4 שנים ארוכות מחכים לכם יאפסים

  5. 6.000000 מפגינים 🤮🤮🤮🤮🤮🤮 בדיוק השיטות שבגין הזהיר מהם, לא תהיה כאן מלחמת אחים, כי אנחנו לא אחים ולא נהיה אחים לעולם, אולי מלחמת אזרחים

  6. להוריד את מושחתי הליכוד מהשילטון..ואת החנון יריב לוין

  7. אני חושב שכבר ברור לכולנו שהרפורמה המשפטית היא רק תירוץ של אנרכיסטים בולשיביקים ואלימים לצאת לרחובות ולפרוק כל עול.
    הסיפור הוא אחד וברור – חוסר המוכנות לקבל את תוצאות הבחירות, ושהמדינה תישרף.

  8. לא נוראה לא יעזור להם כלום ..גם יצאו 700 אלף אבודים לא יעזור

Back to top button