מבזקיםצבא וביטחון

37 מ-40 אנשי מילואים בטייסת 69: לא נתייצב לאימונים במחאה על ההפיכה

37 מתוך 40 טייסי מילואים בטייסת קרב 69 הודיעו היום (ראשון) כי לא יתייצבו לאימונים שנקבעו להם ביום רביעי הקרוב, במחאה על "ההפיכה המשטרית".

הטייסים, מ-"טייסת הפטישים" המשמשת לתקיפה ביעדים מרוחקים, הודיעו על החלטתם לראשי חיל האוויר ולמפקד הטייסת המורכבת ממטוסי F-15i (רעם). לדבריהם, הם יבצעו את שירות המילואים שלהם במחאה מול משרדי הממשלה.

טייסת 69 היא מן הטייסות המובילות בחיל, וממוקמת בבסיס חצרים. ב-2007 היא השתתפה בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה. אנשי הטייסת – בשירות בסדיר ובמילואים – משתתפים במערכה שמנהלת ישראל מול התבססות איראן בסוריה ולפגיעה בהתעצמות סוריה וחיזבאללה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ב-2018 טייסת 69 קיבלה אות הערכה מבצעי מהרמטכ"ל על סדרה של תקיפות הרחק מגבולות ישראל. מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר היה בעבר מפקדה.

בצה"ל הביעו בשבועות האחרונים דאגה מהיווצרות משבר חמור במערך המילואים בעקבות המחאה נגד המהפכה המשפטית. בכיר בצבא כינה את החשש הזה "החמור ביותר שאיתו התמודדו מאז מלחמת יום הכיפורים".

חיילי מילואים רבים חתמו על עצומות שבהן התריעו כי לא יתייצבו למילואים אם כלל החקיקות המשפטיות יעברו במלואן בניסוחן הנוכחי.

חיל האוויר - מטוס קרב - תרגיל
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

 

3 תגובות

  1. שלא יתיצבו הטילים שיגיעו יפגעו בלי הבחנה גם באזרח המתנגד ללא הבחנה אבל הכי חשוב עכשיו אני מבין שאין דמוקרטיה רק רצון של האליטה

Back to top button