חדשות הארץמבזקים

"מי כיום יכול לחוקק נגדנו חוקים? אין כאלה"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, כינס היום (ראשון) ישיבת הנהגה מיוחדת לאור הסכם המסגרת והסכם השכר לסייעות שנחתמו בשבוע שעבר.

במהלך הישיבה, התייחס בר-דוד למצב במדינה לאור השינויים במערכת המשפט: "מצפים מאיתנו שאנחנו נשבית את המדינה בנושא הרפורמה. אני עומד בפני לחץ גדול מאוד מאנשים שפעם הייתי מהמחנה שלהם. אבל אני לוקח בחשבון את התפקיד שלי, יו"ר ההסתדרות, שנבחרתי כדי להביא פרנסה לעובדים, להגן עליהם, למנוע חקיקות נגד העובדים והגמלאים – ואנחנו עומדים במשימה. זו החוכמה שלפיה הובלתי את ההסתדרות בשנים האחרונות. הובלנו אותה להיות חלק מכל המחנות בישראל. יושבים פה בהסתדרות כל שבטי ישראל בחברות ובאהבה".

במהלך דבריו פנה יו"ר ההסתדרות אל ראש הממשלה בכדי שיפעיל את כוחו כדי להביא את הצדדים להידברות: "גם במדינה צריכים להבין שאפשר לשבת ביחד ולא לפלג, לא ללכת איש ברעהו, להבין את הצרכים של האחר, גם אם לא מסכימים איתו, וגם לא לכנות בכינויים. אם אתה מנהיג תנהיג את כולם. נבחרת להיות ראש הממשלה של כולם. כך אני רואה את זה, וכך ראיתי את זה כל חיי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בר-דוד סיכם ואמר: "אנחנו צריכים להיות באמצע, זאת ההסתדרות החדשה. אני מאמין בדרך הזאת והיא זאת שתציל את הבית הזה ותיתן לו אפשרות להיות רלוונטי בעוד מאה שנה. מנסים להפחיד אותי עם זה שאפשר לחוקק נגדנו. מי כיום יכול לחוקק נגדנו חוקים? אין כאלה. עם הניסיון והוותק אני רואה את הדברים נכוחה. אם אני יושב בשולחן אחד עם שר אוצר שאנחנו יודעים עם אילו נתוני פתיחה היינו מולו, וכעת אנחנו מציגים בפני עם ישראל הסכמים ומייצרים שיח, זה אומר שאפשר לעשות שיח בין כל השבטים במדינה ולייצר רגיעה לכל העם הזה".

ארנון בר דוד. צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button