מבזקיםפוליטי / מדיני

"יש עלייה ניכרת במגה תיקים, תיקי ענק הגוררים מאות עדים"

יו"ר וועדת החוקה של הכנסת, חה"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית, התייחס לפני זמן קצר (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלו, להערה שקיבל במהלך דיוני הוועדה, באשר לעובדה שהרפורמה המשפטית אותה הוא מקדם בוועדה, לא פותרת את בעיית העומס על בתי המשפט.

בפתח דבריו כתב רוטמן: "הקלת העומס בבתי המשפט היא גם חלק מהתכנית המשפטית שלנו! היום כינסתי בוועדת החוקה דיון ראשון בנושא העומס בבתי המשפט. העומס נובע בעיקר משיטת שיפוט המגבירה את חוסר הוודאות המשפטית, עיסוקו של בית המשפט בנושאים שכלל אין צורך שיעסוק בהם ותפיסה השוללת קביעת כללים ברורים המצמצמים את שיקול הדעת השיפוטי ותורמים לוודאות."

"לפי נתוני הנהלת בתי המשפט ב-2022 נפתחו במערכת כ-901 אלף תיקים חדשים ובתוכם עוד כשלושה מיליון בקשות. זה גידול של 60,000 תיקים לעומת 2021 שאינו חד-פעמי. לא רק מדובר בכמות מספרית אלא עליה במורכבות התיקים, בהיקפם, הרכבים של שלושה שופטים הנדרשים לתיקי פשע חמור ותיקי ערעור אזרחי ופלילי." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כתב רוטמן: "יש עלייה ניכרת במגה תיקים, תיקי ענק הגוררים מאות עדים, היקפי זמן ושואבים משאבי שיפוט עצומים. עם כל אלו מתמודדים 806 שופטים ו-76 רשמים בלבד. המשמעות היא 1000 תיקים לשנה, זה נתון שאין לו אח ורע במדינות העולם מבחינת עומס העבודה על שופטי ישראל."

לסיום, כתב: "הדבר יקבל מענה בתקציב המדינה לשנים 2023-2024 ויכלול הוספת תקנים ואמצעים נוספים שיקלו את העומס המשפטי. תכנית "ציון במשפט תיפדה" תתרום את חלקה גם בנושא זה בעזת ה'."

מתוך עמוד הפייסבוק של חה"כ שמחה רוטמן
ועדת החוקה - שמחה רוטמן
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button