מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד התקשורת מסיר הגבלות גם מבזק: אושר ביטול החובה להחזיק גרעין שליטה בחברה

הממשלה אישרה היום (ראשון), את תיקון "צו הבזק" שיאפשר לחברת בי-קום, לאחר החתימה הסופית על הצו ובכפוף לאישורים, למכור את אחזקותיה בחברת בזק ולפזר את גרעין השליטה בחברה. בהמשך לתיקון הצו, פיזור גרעין השליטה בבזק כרוך במתן אישור פרטני של שר התקשורת וראש הממשלה לפני ביצוע הפעולה.

במסגרת מדיניות צמצום ההגבלות והרגולציה על חברות התקשורת ופתיחת השווקים לתחרות, אושר היום התיקון שיאפשר לגופים מוסדיים להחזיק עד 7.5% ממניות בזק במקום עד 5% כיום ללא צורך באישור פרטני וכן יאפשר למשקיעים מחו"ל לרכוש מניות בחברה גם ללא משקיע ישראלי, וזאת בכפוף להסדרים ביטחוניים מיוחדים. צו הבזק כיום מחייב שהשליטה בבזק תהיה בידי גורם ישראלי או בידי תאגיד שגורם ישראלי מחזיק ב-19% ממנו לפחות.

במסגרת מדיניות צמצום הרגולציה, גם בחברות הוט, סלקום ופרטנר הוסרה לאחרונה ההגבלה הזאת, בכפוף להסדרים ביטחוניים דומים. הצו גובש לאחר עבודה מעמיקה שנערכה בנושא במשרד התקשורת, בשיתוף גורמי ממשלה אחרים, במהלכה הובהר כי אין מניעה משפטית או ביטחונית לאפשר את המהלך. בהמשך לאישור הממשלה, הצו יובא לאישור ועדה של הכנסת, בטרם יחתמו עליו ראש הממשלה ושר התקשורת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "עם כניסתי לתפקיד הצבתי לעצמי מטרה להפחית רגולציה ולהגביר את התחרות בשוק התקשורת. אנחנו מקדמים היום מהלך נוסף שמוביל אותנו לעבר המטרה ומפחיתים התערבות בשוק. הפחתת הרגולציה תוביל להקטנת ריכוזיות ולצמיחה כלכלית שכל הציבור הישראלי ייהנה מפירותיה. במידה וחברת בי-קום תמצא לנכון לפזר את גרעין השליטה, הדבר יבחן פרטנית ובכפוף לשיקולים בטחוניים משפטיים, וידרוש החלטה משותפת של שר התקשורת וראש הממשלה."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button