מבזקיםפוליטי / מדיני

עוד נאום דורסני של לפיד: "זו לא חקיקה – זו מחיקה. אתם מוחקים את הדמוקרטיה הישראלית"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נשא היום (ראשון) דברים במליאת הכנסת, בהם התייחס לרפורמה המשפטית של השר יריב לוין וטען כי זוהי "מחיקת הדמוקרטיה הישראלית". בנוסף, תקף לפיד את נתניהו ואמר כי קריאתו להידברות היא "אחיזת עיניים".

בפתח דבריו תקף לפיד את נתניהו: "ראש הממשלה פתח היום את ישיבת הממשלה וקרא לאופוזיציה לבוא להידברות ולשים על השולחן הצעה משלה. זו כמובן אחיזת עיניים והונאה גמורה. אם אתם רוצים הידברות ולשמוע הצעות, מה אנחנו עושים כאן? למה אנחנו במליאה ביום ראשון? 11 שנה אני חבר כנסת, לא זוכר דבר כזה. אם אתם רוצים הידברות למה בוועדת חוקה ישבו כל הבוקר וטסו קדימה עם החקיקה? זו לא חקיקה – זו מחיקה. אתם מוחקים את הדמוקרטיה הישראלית. ראש הממשלה רוצה שנשים על השולחן הצעה? בבקשה הנה ההצעה: תעצרו את החקיקה, עכשיו, היום, לפני ההצבעה. במקום להצביע נלך לבית הנשיא, נודיע שאנחנו נשארים שם עד שלמדינת ישראל תהיה חוקה. במקום קובץ החוקים הדורסני, האנטי דמוקרטי, שנחתם כאן, במקום המשבר הנורא שאתם מביאים על ראשנו – הערכי, הכלכלי, הבטחוני והחברתי – נביא יחד מסמך שיחבר את עם ישראל."

עוד הוסיף לפיד: "פרק א' של החוקה כבר כתוב, קוראים לו מגילת העצמאות. כנסת ישראל תכריז על המגילה כבסיס לחוקה שלנו. אנחנו כולנו נחתום על זה שמדינת ישראל תְּהֵא מֻשְׁתָּתָה עַל יְסוֹדוֹת הַחֵרוּת, הַצֶּדֶק וְהַשָּׁלוֹם לְאוֹר חֲזוֹנָם שֶׁל נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל; יש פה מישהו שהוא נגד? כולנו נחתום על זה שמדינת ישראל תְּקַיֵּם שִׁוְיוֹן זְכֻיּוֹת חֶבְרָתִי וּמְדִינִי גָּמוּר לְכָל אֶזְרָחֶיהָ בְּלִי הֶבְדֵּל דָּת, גֶּזַע וּמִין; תַּבְטִיחַ חֹפֶשׁ דָּת, מַצְפּוּן, לָשׁוֹן, חִנּוּךְ וְתַרְבּוּת; אני שואל שוב – יש פה מישהו שהוא נגד? רציתם הצעה, הנה הצעה. במקום חוק דרעי 3, במקום חוק הנבצרות, במקום חוק התרומות, במקום חוק החמץ, במקום ועדה לבחירת שופטים שהופכת לוועדה לבחירת מקורבים, במקום דריסה של בית המשפט העליון, יהיו לנו ערכים אמיתיים, שיאחדו את המדינה הזו והעם הזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ראש האופוזיציה: "אם אתם לא עוצרים את החקיקה והולכים על זה – אתם לא רוצים הדברות. אתם רוצים לרמות את כל העולם כמו תמיד. להעמיד פנים שאתם קוראים להידברות בזמן שאתם טסים קדימה עם החקיקה. תסבירו לי דבר אחד: מה כל כך דחוף לכם? מה הבהילות? מה אתם רצים ככה? מה ההיסטריה הגדולה? הרי אם זו באמת הייתה רפורמה משפטית כמו שאתם טוענים, הייתם עושים אותה אחרת לגמרי. הייתם מביאים מראש כלכלנים שיסבירו איך זה ישפיע על הכלכלה. במקום זה אתם מופתעים שהשקל יורד, מופתעים שהכסף בורח מהארץ, מופתעים מהמשבר שגרמתם לתעשייה. אתם יודעים למה אתם מופתעים – כי לא בדקתם! אם זו הייתה באמת רפורמה משפטית הייתם מקדישים את כל החודש האחרון לדיונים על השפעת החקיקה על הבטחון הלאומי. על תביעות בינלאומיות נגד חיילי צה"ל. על היחסים עם ארצות הברית. על המילואים.לא טרחתם."

לסיום, אמר: "הכל חפוז, הכל מבולגן, אחר כך אתם בהלם שטייסים לא מוכנים לבוא למילואים, בהלם שיחידות הסייבר מתרוקנות. אם הייתם טורחים לעשות עבודה מסודרת – לא הייתם כל כך המומים. אתם רצים קדימה כי מה שמעניין אתכם באמת זה לא רק החקיקה המטורפת הזו, אלא כל הדברים שהיא תאפשר לכם מיד אחרי שהיא תעבור: כפיה דתית, להכריח אנשים עובדים לממן אנשים שלא עובדים, לפגוע בנשים ובלהט"בים, לספח שטחים ולשדוד את הקופה הציבורית. אלה המטרות האמיתיות שלכם. אם זה לא נכון, אם עוד אכפת לכם מעם ישראל, תעצרו את החקיקה, ומחר נלך לנשיא להתחיל לעבוד על חוקה לישראל שמבוססת על מגילת העצמאות."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

11 תגובות

  1. לפיד ניהיה דיקטטור ומסית נגד הדמוקרטיה לפיד עושה הפגנות עם תומכי טרור שזה דקטוטרה ביזיון

  2. המסית הכי גדול בתולדות הכנסת…
    חלול,לא רלוונטי,מסר שטח ריבוני של המדינה למדינת אויב שבוע ליפני בחירות כאשר הוא בכלל היה חלופי,יאלה שחרר אותנו מהשטויות שלך ולך ללמוד ליבה ולהשלים בגרות יש לך לפחות ארבע שנים

  3. המסית הכי גדול בתולדות הכנסת…
    חלול,לא רלוונטי,מסר שטח ריבוני של המדינה למדינת אויב שבוע ליפני בחירות כאשר הוא בכלל היה חלופי,יאלה שחרר אותנו מהשטויות שלך ולך ללמוד ליבה ולהשלים בגרות יש לך לפחות ארבע שנים

  4. עוד נאום הסתה ממניעים גזעניים. אין פה שום בסיס. למי שבר דעת והגיון שיקרא את חוקי הרפורמה ששווה לכלל העולם הדמוקרטי ונחוצה במהרה. הכול תירוץ לחוסר קבלת בחירת העם והממשלה הקיימת.

Back to top button