מבקרים בתל אביב? בעירייה מתכוונים להכפיל את הסכום שתשלמו על חניה
בעוד כחודש וחצי יעלו תעריפי החניה באזורי החניה 1,2,4 למבקרים (שאינם מחזיקים בתו חניה עירוני בתוקף) מ-6.70 ₪ לשעה ל-12 ₪ לשעה. במקביל יוחלפו בהדרגה כל תמרורי החניה במרכז העיר (כ-2,000 תמרורים) לתמרורים חדשים וברורים הכוללים טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים.
העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החנייה גוברת וההיצע גדול על הביקוש. שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחנייה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם. בנוסף, מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החנייה והתנועה בחיפוש החנייה.
גם לאחר העלאת התעריפים, מחירי החניה בכחול לבן למבקרים במרכז העיר יהיו זולים ב 25% ממחירי החניונים העירונים באחוזת חוף, וזולים עוד יותר מהחניונים הפרטיים הפרוסים ברחבי העיר.
כאמור, לקראת העלאת התעריפים, החל ב- 5.3.2023 יוחלפו בהדרגה כל תמרורי החניה במרכז העיר (כ-2,000). המהלך צפוי להימשך כחודש וחצי. התמרורים החדשים יהיו בצורה של טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים כך שיהיה קל יותר להבינם. השינוי בנוסח התמרור נובע, בין היתר, מהצעות שעלו מהציבור להשתמש במידע טבלאי כמקובל במקומות רבים בעולם. התעריף החדש ייגבה רק לאחר סיום הצבת התמרורים. הודעה על המועד תצא בערוצים העירוניים ובאפליקציות פנגו וסלו שבוע לפני העלאת התעריף וגם חודש לאחר מכן.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
כמו כן, מיד עם הצבת התמרור ברחוב, שעות התשלום באזורים אלו יוארכו: חניה בימי ו' וערבי חג תהיה עד 17:00 ולא עד 13:00, וחניה באמצע השבוע במוסדרת בתשלום תוארך מ -19:00 ל-21:00 (חניה עד 17:00 תישאר בלעדית לתושבי האזור כמו היום). חשוב לזכור – תושבי תל אביב-יפו שברשותם תו חניה בתוקף, ימשיכו לחנות ע"פ ההוראות שהיו נהוגות עד כה ובחינם.
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "חנייה היא מוצר במחסור, בעיקר במרכז העיר. כדי לפנות מקום חנייה לטובת התושבים באזור הכי מבוקש לחנייה והכי עמוס בתנועה, החלטנו לייקר את תעריפי החנייה למבקרים מחוץ לעיר ל-12 שקלים לשעה בכחול-לבן ולהאריך את שעות החניה בתשלום. אנו מקווים שהעלאת תעריפי החניה בכחול לבן למבקרים מחוץ לעיר יביא לצמצום כניסה של רכבים פרטיים לעיר או לכך שהמגיעים ברכב יעדיפו לחנות בחניונים מסחריים ולא בחניית רחוב. זהו צעד חשוב שנותן מענה לצורך בניהול חכם ויעיל יותר של מאגר החניה המצומצם ברחובות העיר ושמתאפשר בזכות שינוי בחוק ההסדרים שאנו מאמצים, ואין לי ספק שערים נוספות יבואו בעקבותינו".
עיר פח מי צריך אותה
אני מבין שהם לא רוצים שיגיעו להפגין
אני מבין שהם לא רוצים שיגיעו להפגין