מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ בכנס יום האישה מגיב לבן גביר: "איך צריכה להרגיש מ', נווטת קרב במילואים?"

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ השתתף היום (שני) בכנס יום האישה הבינ"ל בכנסת בהובלת יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי ח"כ פנינה תמנו שטה. בפתח הדברים התייחס להצעת הנשיא ולדברי השר בן גביר היום.

מדברי יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ: "בפתח דברי כאן היום, משום שאנחנו גם בפורום שעוסק בנושאי הביטחון ובכלל – כל סוגיית השוויון לנשים והשילוב שלהן במערכות השלטון הוא חלק בלתי נפרד מהביטחון הלאומי שלנו, אבל אני מבקש ברשותכם להתייחס לאירועי השעה. ראשית אתייחס לפרסום שהוציא נשיא המדינה בדבר היכולת להגיע להסכמות ושהדברים תלויים בקואליציה ובאופוזיציה. הדברים תלויים בדבר אחד פשוט – לעצור את תהליך החקיקה ולהגיע להידברות. כשזה יקרה הכל יקרה, ואם זה לא יקרה, כלום לא יקרה. לצערי, אנחנו עדים בימים אחרונים למסע דה לגיטימציה של ראש הממשלה ושרים בכירים בממשלתו נגד מפגינים פטריוטים שנאבקים על דמותה של המדינה."

עוד אמר גנץ בכנס: "בין אם אתן ואתם מסכימים איתם או לא – לקרוא להם אנרכיסטים, טרוריסטים, להגיד שהם מסיתים לרצח. הלו? יש בהם רבים שנלחמו על המדינה הזו, יותר מאשר מחרחרי הדה לגיטימציה בראשות השר לביטחון פנים יכלו לחלום. יש בהן אנשים ששילמו את המחיר היקר מכל. למרות שאתם יודעים שאני קורא להימנע מסרבנות ולהמשיך לשרת, בואו אשאל על רקע הכנס היום של נשים בכלל ונשים בביטחון בפרט– איך צריכה להרגיש מ', נווטת קרב במילואים, דור למשפחת טייסים ובת לעובדת משרד הביטחון במשך שנים, שאני כרמטכ״ל ונתניהו כראש ממשלה שלחנו אותה למשימה התקפית בטווחים אסטרטגיים, כשמכנים אותה היום אנרכיסטית וטרוריסטית?, שמעתם עכשיו סיפור אמיתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שר לביטחון פנים, שבמקום לשרת בצה"ל עסק בטרור עושה דה לגיטימציה לפטריוטים אוהבי המדינה, הוא שהיה חלק מהסתה פרועה שבסופה נרצח כאן ראש ממשלה, ממציא היום דוחות מודיעיניים. אגב, אולי מישהו צריך לספר לו שטיבם של דוחות מודיעיניים הוא שלא מדברים עליהם בתקשורת. בן גביר, נתניהו והמסיתים נגד המוחים – הם מי שמעוררים את הסרבנות לצערי. אני קורא להם להפסיק, לקחת אחריות ולעצור את ההסתה לעצור את החקיקה ולשבת לשולחן הדיונים כפי שצריך." הוסיף גנץ.

לסיום, אמר: ״אם כבר מתעסקים ברפורמה משפטית, עלינו להתחיל בכך ש50% מהשופטים בבית המשפט העליון ובתי משפט בערכאות הנוספות יהיו נשים. כרמטכ״ל וגם כשר ביטחון פעלתי רבות לקידום נשים והשוויון המגדרי, עם מינוי האלופה הראשונה בצה״ל, פרקליטה צבאית ראשית ועוד, אבל בסוף חשוב להדגיש כי ההחלטות לא נעשו בגלל מגדר בלבד, אלא קודם כל בגלל כישורים ויכולות. על המגמה הזאת להמשיך ולגדול למען חברה שוויונית יותר וחזקה יותר.״

בני גנץ
צילום: נגה מלסה
בני גנץ
צילום: נגה מלסה

2 תגובות

  1. ממתי אכפת לך זבל ארור? מושחת לכאורה אתה חי למען מחבלים!

  2. ממתי אכפת לך זבל ארור? מושחת לכאורה אתה חי למען מחבלים!

Back to top button