צרכנות

אמצעי מניעה הורמונליים 2023

קרדיט לתמונה: Depositphotos

שוק אמצעי המניעה ההורמונליים העולמי אמור לגדול מ-13.47 מיליארד דולר ב-2022 ל-13.78 מיליארד דולר ב-2023, ואף להגיע ל-14.56 מיליארד דולר בשנת 2027, כפי שפורסם בחודש באתר PRNewswire. מהנתונים גם עולה כי צפון אמריקה היא האזור הגדול ביותר בשוק אמצעי המניעה ההורמונליים נכון לשנת 2022, בעוד המזרח התיכון צפוי להיות האזור הצומח ביותר בתקופת התחזית. סוגי המוצרים העיקריים בתחום הם גלולות למניעת הריון, אמצעי מניעה המוחדרים באמצעות הזרקה, גלולות למניעת הריון לשעת חירום, טבעת ועוד. במידה ואת פעילה מינית אך עדיין לא מתכננת להיכנס להריון, תוכלי להתרשם מהמידע המתייחס להיצע הקיים, כולל גם לפיתוחים חדשים בתחום, גם בגזרת המין הגברי.

סיכום 2021-2

בשנים האחרונות, חלו לא מעט שינויים כדוגמת הארכת האישור לשימוש במירנה מ-6 ל-7 שנים, על ידי ה-FDA (אוגוסט 2021), שהתבסס על מחקר רב-מרכזי שחקר את יעילות אמצעי זה במניעת הריון, ויכולתו לתת מענה דימום וסתי כבד. אישור זה אמור להתרחב בהמשך ל-8 שנים. התקן תוך רחמי נוסף שקיבל לאחרונה אישור לשימוש ממושך הוא Liletta שאושר בשנת 2022 ל- 6 שנים, וצפוי לקבל אישור להארכה עד 7 שנים, ממש בקרוב.

אמצעי מניעה חדשים בשוק

שוק אמצעי המניעה מציע גם מוצרים חדשים כדוגמת Phexi – ג'ל המיועד לשימוש תוך שעה מרגע המריחה, ולפני קיום יחסי מין. אמצעי מניעה חדש נוסף הוא Nextstellis, טבליות המיועדות לנטילה דרך הפה ומכילות אסטרוגן. יש הטוענים שמדובר בגיים צ׳יינזר בענף , בזכות הפתחת תופעות הלוואי בעת השימוש, והמענה ההורמונלי החלופי שניתן גם לתסמיני גיל המעבר. בחודש בפברואר 2022 אושרה לשימוש על ידי ה- FDA Twirla –  מדבקה מחודשת שמכילה כמות יומית נמוכה יותר של אסטרוגן מאשר המדבקה הנוכחית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם גברים לוקחים אחריות

החדשנות בשנת 2023 תבוא לידי ביטוי בעיקר בתחום אמצעי מניעה המיועדים לגברים. כדי לאפשר גם למין הגברי מגוון אפשרויות לבחירה, מקודמות כיום גישות המיועדות לפעול על הטסטוסטרון ולהשפיע על הזרע כך שלא יוכל להפרות את הביצית. בהתייחס לנושא, גם בכתב העת Journal of Medicinal Chemistry של ACS, פורסם כי זוהתה מולקולה חדשה שיכולה לסייע בפיתוח אמצעי מניעה יעיל ולא הורמונלי לשימושם של הגברים. זה אומר, שאם עד כה רוב האחריות הייתה של האישה, כיום הגברים יוכלו לקחת חלק גדול יותר בקיום יחסי מין מוגנים. בשנת 2023, ייבחנו אמצעי מניעה נוספים המיועדים לשימוש הגבר, כדוגמת גלולות הורמונליות, ג'ל וזריקות. כולם עדיין נמצאים בשלבי ניסוי משום שלוקח זמן רב עד שהם מתחילים לעבוד מרגע תחילת השימוש, וחלקם אף כוללים תופעות לוואי כדוגמת שינויים במצב הרוח, וכיווץ אשכים.

לסיכום, שוק אמצעי המניעה משתנה ללא הפסקה, החל מאמצעי מניעה ארוכי טווח ועד למוצרים שאינם מכילים הורמונים. במטרה לספק לכל אישה הגנה מפני הריון בלתי רצוי , וגם כדי לטפל בתסמינים אחרים שאינם קשורים להריון אך זקוקים לטיפול, דואגות חברות התרופות ליצור ולפתח צורות חדשות של אמצעי מניעה. כמרפאה המעודכנת בכל החידושים, אנו מזמינים אותך להגיע לייעוץ במהלכו נפרוס בפניך את כל האפשרויות ונבדוק מה הכי מתאים לך.

את המאמר כתב ד"ר גוטמן גיא, רופא נשים.

Back to top button