משלחת אנשי ונשות רפואה מיפן בהם מנכ״ל הסוכנות לניהול מצבי אסון רפואיים, חוקרים, רופאים מומחים ומומחה לבריאות הציבור הגיעו לישראל בשבוע שעבר (שני) על מנת ללמוד על ניהול חדרי מצב ומצבי חירום בזמן משבר במדינת ישראל.
במהלך הביקור שנערך בשיתוף משרד הבריאות ומשרד החוץ – למדו חברי המשלחת על מערכת הבריאות בישראל, היערכות וטיפול במצבי חירום, טיפול בנפגעים במצבי חירום, היערכות וטיפול באסונות טבע והיערכות למצבי חירום לאומיים בפן הלוגיסטי. 9 חברי המשלחת היפנית ביקרו במוקד המשולב הלאומי של מגן דוד אדום בקריית אונו, שם סקר בפניהם גיא כספי, מנהל תרגילים והדרכות במד״א – דרכי ניהול מצבי חירום ושיתוף פעולה בין ארגוני. לאחר מכן הציג דדי אופק במד״א את הטכנולוגיות בהן משתמש מגן דוד אדום ואת הליך הטיפול מקבלת הקריאה במוקד 101 עד הגעת האמבולנס לאירוע.
עוד ביקרו אנשי ונשות הרפואה היפניים בבנק הדם שבקרית מד״א ברמלה וכן במרכז התפעול לשעת חירום של משרד הבריאות. לקראת סיום הביקור בישראל התקיימה הועידה הישראלית-יפנית ה-3 לניהול סיכונים באסונות וחירום בקרית מד״א ברמלה. בוועידה, ששודרה בזמן אמת למאות בכירים במערכת הבריאות בישראל – השתתפו נציגי מגן דוד אדום, נציגי משרד הבריאות וחברי המשלחת היפנית – שהעבירו הרצאות שונות על ההיערכות והטיפול באסונות ביפן. המשתתפים הקשיבו להרצאה של פרופ' אילת שנער, סמנכ״לית שירותי הדם של מד״א בנושא בנקאות דם בחירום, ולאחר מכן השתתפו בסיור בבנק הדם החדש של מגן דוד אדום ברמלה.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פרופ' אילת שנער, סמנכ״לית שירותי הדם של מד״א: ״מפגשים מסוג זה הם בעלי חשיבות רבה מאוד, הם מאפשרים ללמוד אחד מניסיונו של השני – ואכן למדנו הרבה מההרצאות ודרכי הפעולה שהציגו חברי המשלחת היפנית. במהלך ימי העיון חלקנו עם אנשי הרפואה, חברי המשלחת – מן הניסיון הרב שיש למד״א כארגון ההצלה הלאומי של ישראל בתגובה למצבי חירום בישראל ובעיקר לאירועים רבי נפגעים. חברי המשלחת התעניינו במיוחד במרכז שירותי הדם החדש של מד״א בקרית מד״א ברמלה – הבנוי להבטיח את שלמות מנות הדם לצד ביטחונם של העובדים במצבי חירום שונים.״
פרופ׳ טסצוהיקו קובו, מהמחלקה לבריאות הציבור באונ׳ הירושימה סיכם את הועידה ואמר: ״השבוע המקצועי של המשלחת כאן בישראל העניק לנו הרבה מאוד ידע חדש. הביקור היה מעולה ואנחנו מבקשים לשמור על מערכת היחסים הזו. תודה רבה שהזמנתם אותנו, ואנא מסרו את הערכתנו לכל המומחים שליוו אותנו ולעמיתים המקצועיים. תודה גדולה לכם והערכה ענקית.״