חדשות הארץמבזקים

עשרות מחבלים רגמו באבנים וסלעים מטווח אפס כלי רכב ישראלים בחווארה

עשרות מחבלים ערבים ביצעו הערב (שני) פיגוע יידוי אבנים מסיבי בכביש המרכזי בחווארה, לעבר רכבים ישראלים שעברו בכביש. המחבלים עמדו על שפת הכביש ורגמו את הרכבים מטווח אפס. לפחות ארבעה רכבים נפגעו.

תושב היישוב הר ברכה שנקלע למקום, סיפר: "נסעתי עם הבן שלי לצומת תפוח, באמצע חווארה ראיני התקהלות מטורפת של עשרות ערבים עם אבנים. חיילים עומדים צמוד אליהם, משקשקים, לא עושים להם כלום. חמישה ערבים ליד עם אלות בייסבול. הרכבים לפניי חטפו אבנים. יותר מאוחר חזרתי הביתה, ושוב רכבים לפניי חטפו. הצבא פה מסורס".

תושב אחר שנסע עם חבריו לקריאת מגילה, תיאר כי ראו כ50 ערבים מתגודדים במרכז חווארה ותוך רגעים החל מטר האבנים. "חטפנו מטר אבנים מצד ימין. המשכנו בנסיעה מהירה, ו50 מטר אחרי חטפנו עוד אבן מצד שמאל. בנס אנחנו לא נפגענו, רק השמשה והפח. בהמשך ראינו איך כל הכביש זרוע אבנים". אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפיגועההביא לפגיעה ברכבים נוספים שעברו בכביש. אזרח נוסף שעבר במקום כ20 דקות לאחר האירוע, מצא את עצמו מוקף בערבים שרגמו את רכבו ונאלץ לבצע ירי באוויר כדי להרחיק את המחבלים.

בעקבות כך, הגיעו עשרות תושבים מיישובי השומרון הסמוכים למקום האירוע, וקיימו במקום הפגנת מחאה כנגד התנהלות מערכת הביטחון. "יש פה מצב הזוי ובלתי נתפס", אמר אלקנה פיקאר אחד התושבים שהפגינו.

"פיגוע רצחני מתרחש כאן בחווארה רק לפני שבוע והצבא לא חושב אפילו להפיק לקחים ולנקוט בצעדים קשים כנגד הכפר שמוביל את הטרור. מאז הפיגוע התרחשו בחווארה מעל עשרה פיגועי אבנים שלא זכו לתגובה מצד מערכת הביטחון שעסוקה בלרדוף אחרי תושבים שיוצאים לזעוק ולהגן על חייהם. הממשלה ומערכת הביטחון פשוט הפקירו אותנו", תקף.

פיגוע - יידוי אבנים
צילום: ללא קרדיט
פיגוע - יידוי אבנים
צילום: ללא קרדיט
פיגוע - יידוי אבנים
צילום: ללא קרדיט
זירת האירוע בחווארה

4 תגובות

  1. נורא וזוועה. כוחות הביטחון – ורק כוחות הביטחון חייבים לפעול. כל הכבוד לנהגים ולנהגות שמצליחים להימנע מתאונות בפיגועים. מציאות מחרידה שמדינת ישראל חייבת להילחם בה שיהיה ביטחון.

Back to top button