מבזקיםמשפטי/פלילי

הורשע בניסיון חטיפה ותקיפת קטין – בית המשפט העליון החמיר את עונשו

בית המשפט העליון קיבל היום (שלישי) את ערעור הפרקליטות והחמיר לשלוש שנות מאסר את עונשו של פבלו בלוך, אשר הורשע בעבירות של ניסיון חטיפה ותקיפת קטין. זאת לאחר שניסה לחטוף קטינה כבת 12, בעת שהלכה לביתה עם אחיה הפעוט בן השלוש.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, הקטינה חזרה הביתה עם אחיה לאחר ששיחקו בגן משחקים קרוב לביתם באשקלון. בלוך אשר טייל בפארק עם כלביו אותה עת, הלך אחריהם, וברגע שעמדו להיכנס בשער ביתם, התקרב בלוך אל הקטינה מאחור, אחז בה בכוח, כך שביד אחת סתם את פיה וביד השנייה לפת את בטנה וסובב אותה חזרה לכיוון הפארק והחל להתקדם איתה. זאת, בעוד אחיה הקטן שלא הרפה מידה, נגרר יחד איתה. הקטינה התנגדה למעשיו אך בלוך לא חדל ממעשיו ואף היסה אותה. הקטינה המשיכה להתנגד עד שנפלה לארץ, ובלוך המשיך לאחוז בה ולסתום את פיה וניסה להרימה ולגרור אותה, בעודה צועקת, עד שבלוך חדל ממעשיו, אמר לה "סליחה" וברח לכיוון הפארק. בד בבד, שכן ששמע את צעקות הקטינה יצא מביתו וניגש לבדוק מה קרה.

לאור האמור, הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר שבע (השופט י. ליבדרו) את בלוך בניסיון חטיפה ותקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, וגזר עליו 28 חודשי מאסר בפועל, מאסרים על תנאי ופיצוי בסך 15 אלף שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בגין קולת העונש, הוגש ערעור על ידי המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, במסגרתו נטען כי בית המשפט שגה עת גזר על בלוך עונש שאינו הולם את חומרת מעשיו, משאין חולק כי מדובר ב"חלום הבלהות של כל הורה", וכן לנוכח הסכנה הנשקפת ממנו, והנזק שנגרם כתוצאה ממעשיו.

בית המשפט העליון (הרכב השופטים ע. ברון, ד. מינץ וא. שטיין) קיבל את עמדת המדינה כי לאור חומרת המעשים ומשיקולי הרתעת היחיד והרבים, וכאשר לחובתו של בלוך עבר פלילי רלוונטי, היה מקום להחמיר בעונשו של בלוך במידה ניכרת. אולם, בהתחשב בכך שבלוך הודה בעובדות כתב האישום וחזר בו מהערעור על הרשעתו, ובהתחשב בכלל לפיו ערכאת הערעור אינה ממצה את הדין, החליטו להחמיר בעונשו ולהעמידו על 36 חודשים.

עו"ד ערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ניהל את התיק בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. עו"ד נועה עזרא-רחמני מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הופיעה בדיון בערעור.

עורך דין - בית משפט
אילוסטרציה. צילום: freepik

תגובה אחת

  1. נורא, זוועה וסכנה לכולנו. אדם אלים, עם רקע אלים קודם, ניסה לחטוף ילדה בת 12 והעונש הוא רק 3 שנים בכלא. מחריד זוועה ונורא. נבחרי/ות הציבור חייבים לתקן את החוקים, הפרקליטות חייבת להגיש כתבי אישום חמורים והשופטים והשופטות חייבים להעניש את האלימים בצדק וחומרה. זוועה שצריכה לטלטל את המערכות. כל הכבוד לילדה הגיבורה והאמיצה שהצליחה להיחלץ ולברוח ונמנע פשע חמור עוד יותר. מציאות מחרידה ואלימה שאלים עם רקע אלימות מנסה לחטוף ילדה וזה העונש. מחריד ונורא. חבל שלא פירסמו את תמונתו להיזהר ולהזהיר ונורא וסכנה שזה העונש הקל.

Back to top button