מבזקיםמשפטי/פלילי

לקרוא ולא להאמין: "דרכה על ראשו של הפעוט למשך זמן ממושך" – כתב האישום המזעזע נגד הגננת

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אילנה סויסה (55) משדרות זאת לאחר שבעת ששימשה כגננת התעללה ותקפה פעוטות עליהם הייתה אחראית, מאות פעמים.

מכתב האישום שהגישה עו"ד הילה דרימר עולה כי במשך כ 17 שנה עבדה סויסה כגננת במעון בשדרות, כאשר במהלך ה 12 שנים האחרונות עבדה כמובילת כיתה בכיתת "התינוקיה" בהן פעוטות בגילאים 6-18 חודשים. במועדים הרלבנטיים לכתב האישום היו בכיתתה של סויסה 18 פעוטות, אשר מדי יום ביומו, בהיותה אחראית על הפעוטות, ביצעה סויסה בפעוטות מאות מקרים של תקיפה ומעשי התעללות גופנית ונפשית. בין היתר, דרכה על ראשו של אחד הפעוטות למשך זמן ממושך, עד אשר הצליח להתחמק ממנה, צבטה והכתה פעוטות, דחפה לול על פעוט והפילה אותו לרצפה, חבטה בראשה של אחת הפעוטות באמצעות מקל של מגב, נתנה מכות אגרוף לראשם של פעוטות, בעטה בהם הטיחה ילדים מגובה בכוח לתוך לולים, משכה את הפעוטות בידיהם והפילה אותם לרצפה כשראשיהם הוטחו ברצפה, האכילה פעוטות בכוח, גררה פעוטות אחריה, זרקה משחקים לעבר הפעוטות שפגעו בגופם, הכתה פעוט בראשו באמצעות קופסא ריקה של "שוקולית", השאירה פעוטות ללא השגחה בחדר ההחתלה, לאחר שסגרה עליהם את דלת החדר ועוד.

כמו כן, נהגה סויסה כלפי הילדים בקשיחות, צעקה עליהם ונזפה בהם. במקרים רבים הגיבה באגרסיביות, אחזה, דחפה ומשכה בכוח ובכעס את הילדים והכתה אותם עד אשר פרצו בבכי. בנוסף, בשעות הצהריים בגן, בעת שהילדים שכבו לישון על גבי מזרנים שהונחו על הרצפה, נהגה סויסה באלימות ובאכזריות כלפי ילדים אשר לא שכבו בשקט במקומם, זזו או קמו מהמזרן, בכך שדחפה אותם, משכה אותם בכוח, הרימה אותם בידיה באוויר ואז הטיחה אותם בכוח אל המזרן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סויסה ניהלה את הכיתה תוך שימוש תדיר באלימות כלפי הפעוטות, כשהיא משרה אווירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניה, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיה הנפשעים.

במסגרת בקשת המעצר, ציינה עו"ד דרימר כי: התנהגות המשיבה כעולה מחומר הראיות, היא שיטתית ומלמדת על דפוס אלים. יתירה מכך, המשיבה לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן. התנהגותה מלמדת על מסוכנותה הרבה. לסויסה יוחסו עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע, תקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי; תקיפת קטין או חסר ישע והשארת ילד בלא השגחה.

כתב אישום - גננת שדרות
אילוסטרציה. קרדיט: pexels

Back to top button