חדשות הארץמבזקים

במאמץ משולב: קרקעות שזוהמו בפסולת חומרים מסוכנים בברקן פונו והשטח נוקה

בעקבות זיהום בקרקע שנבע מפסולת חומרים מסוכנים באתר הפסולת הפיראטי באזור התעשייה ברקן, החלו פעולות לניקוי ולפינוי הקרקעות המזוהמות, תחת הפיקוח של נציגי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים שומרון. פעולות הניקוי והפינוי של הקרקע נמשכו עד לניקוי סופי של השטח.

בתום פינוי הקרקע המזוהמת נערכו דיגומים בשטח. על פי ממצאי השדה, לא נמצאו ממצאים חריגים. יחד עם זאת, כדי להבטיח כי אכן לא נותרו מזהמים בקרקע, הדיגומים נשלחו לבדיקת מעבדה. הקרקע המזוהמת פונתה לכיסוי באתר הפסולת גני הדס וחלקה הועברה לטיפול ביולוגי בגרין-סויל בהתאם לערכי TPH.

בחודש יולי 2022 אותר האתר על-ידי אנשי המקצוע של איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון והמועצה האזורית שומרון. המשרד להגנת הסביבה הוציא צו לסילוק רעלים ובו דרישה לפינוי מיידי של מכלי הפסולת המסוכנת שאוחסנו באתר הפסולת הפיראטי – אתר ללא כל תשתיות, באזור התעשיה ברקן. בהתאם לדרישת הצו, פונו מהשטח מכלי הפסולת המסוכנת, ובמקביל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה מבצעת אכיפה פלילית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפקח ולאכוף את חוקי שמירת הניקיון בכל האמצעים העומדים לרשותו לטובת כלל הציבור והסביבה.

ורד אדרי, סגנית מנהל מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה: "אתר פיראטי לפסולת מסוכנת מהווה מקור פוטנציאלי לסיכונים ומפגעים סביבתיים לציבור ולסביבה. הצוות המקצועי של המשרד פעל בנחישות ובמהירות להסרת המפגע. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול למען השמירה על בריאות הציבור והסביבה בכל האמצעים העומדים לרשותו".

מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון גלעד בן ארי: "פינוי האתר מסיים את הטיפול באירוע שעלול היה לגרום לפגיעה משמעותית בסביבה. שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הוביל לכך. אנו שמחים על כך שבזכות פעילות ומקצועיות עובדי האיגוד נשמרה איכות הסביבה ואיכות חיי התושבים".

צילום: אילן שמש, המשרד להגנת הסביבה

Back to top button