מבזקיםפוליטי / מדיני

ראשי האופוזיציה מגיבים להצעת הפשרה על הרפורמה: "מתווה הקומבינה – קווים לדמותו"

שר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן ופרופסור יובל אלבשן, הציעו מתווה פשרה לרפורמה המשפטית של השר לוין. לדברי לוין, מדובר בהצעה נגדית ראשונה שקיבל, שהוא מוכן לדון בה ונחשבת כאופציה אפשרית להסכמות.

תגובות ראשי האופוזיציה למתווה היו שליליות כאשר לפיד וגנץ עומדים אל עצירת החקיקה לאלתר כתנאי לתחילת הידברות, משמע שאינם מוכנים לדון בכל הצעה שלא תגיע עד אשר לוין ורוטמן יעצרו את ההליך בוועדת החוקה.

בנוסף ללפיד וגנץ, תקפו היום (רביעי) השרים לשעבר גדעון סער ומרב מיכאלי את המתווה. מיכאלי אף כינתה אותו כ"מתווה הוקמבינה". גדעון סער כתב כי הוא "מתקשה להבין מדוע יש שבוחרים לכנותו ״פשרה״".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בהתייחסות למתווה פרידמן: "מתווה הקומבינה – קווים לדמותו. הקואליציה גילתה שאין לה שום לגיטימציה להעביר את חוקי ההפיכה המשטרית. אז שמחה רוטמן פנה לדניאל פרידמן כדי שזה יכתוב לו מתווה ואותו הם יציגו מטעמם לציבור כ"מתווה פשרה". מי חשף את זה? האלוף (מיל') גיורא איילנד ששותף גם הוא למתווה, התראיין הבוקר בקולו לרשת ב' ואמר שם כי המתווה הזה נולד מפנייה יזומה של שמחה רוטמן לפרידמן. המסכה נפלה והקומבינה נחשפה. אי אפשר לעבוד על מדינה שלמה. הדרך היחידה שנכון לפעול בה היא על ידי ביטול מוחלט של כל חוקי ההפיכה המשטרית. מאוד פשוט. מאוד ברור. כל עוד זה לא יקרה – המחאה תלך ותגדל ותתעצם. עד שננצח."

שר המשפטים בממשלה הקודמת, חה"כ גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו: "קל להבין מדוע מתווה פרידמן (אגב- המתווה השני שלו בשבועות האחרונים) מוצא חן בעיני לוין ורוטמן: פוליטיזציה של בחירת השופטים. רף גבוה וקיצוני לביקורת שיפוטית. ייעוץ משפטי שאינו מחייב את הממשלה. רק מתקשה להבין מדוע יש שבוחרים לכנותו ״פשרה״. אותה הגברת באדרת פורימית."

יאיר לפיד - גדעון סער - בנימין גנץ - מרב מיכאלי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

3 תגובות

Back to top button