חדשות הארץמבזקים

"לתת לילד סיגריה בפורים זה כמו לחלק דוגמיות של רעל"

באגודה למלחמה בסרטן הגיבו היום (רביעי) לסרטון שפורסם בכאן 11, בו נראה ראש העיר אלעד מחלק סיגריות לקטינים במהלך חגיגות הפורים בעיר.

באגודה מסרו: "חיוני להבין כי התנסות בעישון בקרב ילדים ובני נוער היא שער כניסה מסוכן לעולם העישון הקבוע על כל נזקיו החמורים לבריאות. הגיל צעיר הוא גיל פגיע להתחלת עישון, כאשר "רק התנסות" הופכת בקרב בני נוער להתמכרות וזאת מכיוון שהמוח נמצא בתהליכי התפתחות ולמידה, ולכן ההתמכרות למוצרי עישון כמו סיגריות וסיגריות אלקטרוניות (שהיא סוג של למידה) היא מהירה יותר וחזקה יותר. בעשן הסיגריות יש כ- 7,000 כימיקלים שונים, בהם כ- 350 חומרים רעילים שהשפעתם ניכרת במערכות גוף שונות וכ- 70 מהם ידועים כחומרים מסרטנים (כגון ציאניד, קדמיום, בנזופירן, עטרן ועוד) כך שלמעשה לתת לילד סיגריה בפורים זה כמו לחלק דוגמיות של רעל. "

"באשר להביט החוקי, אסור בישראל להפיץ ולחלק מוצרי עישון לצרכן ללא תמורה ובוודאי שלא לקטינים מתחת לגיל 18 שעבורם גם המכירה אסורה בתכלית האיסור. התחלת העישון בקרב ילדים בחברה החרדית בחג הפורים היא מנהג מטריד ומסוכן שאנו מודעים לו ולקראת החג האגודה למלחמה בסרטן פעלה למניעת עישון בקרב ילדים ובני נוער מהציבור החרדי בשיתוף פעולה עם ישיבות, אולפנות ורשויות. במסגרת זו הפצנו, ללא תשלום, מדבקות ועלוני הסברה על נזקי העישון ועל דרכי הגמילה מעישון, המבוססים על מחקרים מדעיים. במקביל אנחנו מפיצים עותקים של פסק הלכה בנושא העישון המיועד לציבור הדתי." הוסיפו באגודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרו באגודה למלחמה בסרטן כי: "לרשויות שמעוניינות בכך אנחנו מדפיסים ללא תשלום נוסח ייעודי. בנוסף, מדריכי ההסברה שלנו, שחלק מהם חרדים, מעניקים הרצאות והדרכות ייעודיות בנושא ברחבי הארץ. אנחנו קוראים לראשי העריות והרשויות החרדיות לשילוב כוחות של הרבנים והתגייסות של ההנהגה החרדית למיגור העישון בקרב ילדים וצעירים בחברה החרדית ולמניעת הישנות של מקרים כאלו".

יצוין כי לפני כשבוע עלה ברדיו קול חי קמפיין הנקרא "מחבואים", של האגודה למלחמה בסרטן המיועד לציבור החרדי. התשדיר ממחיש את איסור העישון במקומות ציבוריים והשפעת העישון הפסיבי. בתשדיר נשמע ילד סופר כמו במשחק מחבואים ואומר: "מי שמעשן מאחוריי, מצדדיי ומלפניי, מסכן את חיי. מי שמעשן מאחוריי, מצדדיי ומלפניי, הוא ה-א-ש-ם!". מטרת התשדיר להמחיש שהעישון במקומות ציבוריים אסור על פי חוק. "העישון מזיק לבריאות שלכם, ולכן, אל תוותרו! שלא יעשנו לידכם! זה לא בריא וזה לא חוקי!" התשדיר הופק באדיבות משרד הפרסום גיתם BBDO שמסייע לאגודה בהתנדבות ובסיוע משרד הפרסום שפרה קרימלובסקי, הפועלת למען האגודה למלחמה בסרטן בהתנדבות ובמסירות מול התקשורת של הציבור החרדי במשך יותר מ-20 שנה.

מה מכניסים לגופם המעשנים בכל שאיפה של עשן סיגריה?

פסק הלכה נגד עישון 4441
באדיבות האגודה למלחמה בסרטן
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button