חדשות הארץמבזקים

הצלת חיים היא ערך עליון: דפיברילטורים הוצבו גם בצפת ובמרום גליל

שמונה מפעמים (דפיברילטורים) מוצבים בימים אלו במוסדות רבים בצפת ובמועצה האזורית מרום הגליל.

שמונה המפעמים, שיוצבו במסגרת שיתוף פעולה של מגן דוד אדום, מד״א – הצלה בגליל והמועצה הדתית צפת -מיועדים להציל חיים במקרה של דום לב במרחב הציבורי. המפעמים יוצבו בבתי עלמין, מוסדות דתיים ובתי כנסת שונים ברחבי צפת והמועצה האזורית מרום הגליל.

כ-8,000 מקרי מוות מתרחשים בישראל מדי שנה כתוצאה מדום לב. ביצוע פעולות החייאה הכוללות שימוש במכשיר מפעם ע"י עובר אורח המהווה את החולייה הראשונה בשרשרת הצלת החיים עד להגעת הפרמדיקים למקום – מגבירה את סיכוי ההישרדות של המטופל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שמונה מכשירי המפעם שיוצבו בימים הקרובים בצפת ובמועצה האזורית מרום הגליל מצטרפים לאלפי מכשירים נוספים שכבר הוצבו ברחבי הארץ ע"י מגן דוד אדום. בשיתוף מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס, הוצבו מכשירי מפעם גם ב-600 מדוכני מפעל הפיס ברחבי הארץ.

ראש המועצה הדתית צפת נהוראי לחיאני אמר כי "לקראת יום הדפיברילטור ובמסגרת מיפוי המכשירים שיש בעיר צפת נוכחתי לראות כי למטרה הנעלה של הצלת חיים יש להוסיף עשרות מכשירים בבתי הכנסת ובמקומות מרכזיים בעיר. בתפקידי כראש מועצה דתית יש לקחת אחריות על הצלת חיים ולכן רכשנו במרוכז מכשירים שיוצבו בבתי הכנסת, במקוואות הטהרה ובמקומות נוספים."

מנהל מרחב ירדן במד״א אורן אביטן אמר: "אנו מודים למועצה הדתית צפת ולעומד בראשה נהוראי לחיאני על שהציבו בחשיבות עליונה את ערך הצלת החיים. בעזרתם אנחנו חונכים בימים אלו הצבת מכשירי מפעם (דפיברילטור) ונערכים להצבת עמדות נוספות. אנו מברכים על היוזמה ועל הצבת המפעמים אשר יסייעו לתושבים ולמתפללים בצפת ובמועצה האזורית מרום הגליל להפוך טרגדיה לנס בעת מקרה חירום."

מצילים חיים ב-3 צעדים פשוטים: התקשרו מיד 101, בצעו לחיצות חזה וחברו את המפעם (דפיברילטור)

מפעמים (דפיברילטורים)
צילום: דוברות מד"א

Back to top button