בריאותמבזקים

משרד הבריאות בעדכון מיוחד של ה-FDA בנוגע לשתלי שד מלאכותיים

משרד הבריאות מעדכן את הציבור על התראת ה FDA בנושא חשש נמוך להגדלת הסיכון לגידולי Squamous Cell Carcinoma סביב שתלי שד מלאכותיים

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ערך סקירת ספרות וסקירת דיווחים רשמיים של ציוד רפואי ובעקבות כך הודיע אתמול (רביעי) על מספר דיווחים קטן יחסית של קרצינומה של תאי קשקש (SCC) ברקמת הצלקת (קפסולה) שנוצרת סביב שתלי שד. למרות שה-FDA ממשיך להאמין שאירועים של SCC בקפסולה סביב שתל השד נדירים, הסיבה, השכיחות וגורמי הסיכון נותרו לא ידועים.

בשלב זה מינהל המזון והתרופות האמריקני ממליץ כי מטופלים עם שתלי שד יבצעו בדיקות רפואיות על פי ההמלצות. אם אין תסמינים מיוחדים ובדיקות המעקב תקינות, אין צורך לעשות שום פעולה אקטיבית, כלומר אין המלצה להוצאת או החלפת השתלים. אין כל מניעה להמשיך ולבצע השתלות אלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד הבריאות מעדכן את הציבור על מנת שיהיו מודעים לחשש הנמוך שעלה בעקבות סקירת הספרות שערך מינהל המזון והתרופות האמריקני. בנוסף, פנה המשרד לגורמי מקצוע לקבל חוות דעת, ככל שתדרש.

ב-8 בספטמבר 2022, ה-FDA פרסם הודעת בטיחות המודיעה לציבור על דיווחים על סוגי סרטן, כולל SCC ולימפומות שונות, בקפסולה שנוצרת סביב שתלי שד. על פי הודעת ה FDA הוא ממשיך לאסוף את כלל המידע הזמין על סוגי סרטן בקפסולה סביב שתלי חזה.

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button