חדשות הארץמבזקים

פיגוע בתל אביב: מצב אחד הפצועים אנוש – השב"כ מוביל את החקירה

שירות הביטחון הכללי נטל הערב (חמישי) את ההובלה בחקירת אירוע פיגוע הירי בתל אביב. זאת כמקובל במקרים אלו. בין היתר ינסו לברר מי סייע למחבל אם בכלל. לפי החקירה ישנה הערכה כי המחבל תכנן פיגוע רציף במספר גזרות.

מהמרכז הרפואי איכילוב נמסר הערב כי לחדר הטראומה הגיעו 3 פצועים. פצוע אחד הגיע פצוע מירי בצוואר תוך כדי מאמצי החייאה והוכנס לחדר ניתוח במצב אנוש. פצוע נוסף במצב בינוני סובל מירי בפלג גופו העליון והונכס גם כן לחדר ניתוח. פצוע נוסף סובל מרסיסים. הוא במצב קל ומקבל טיפול.

לאור הפיגוע הקשה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, קו הסיוע של עמותת נט״ל פועל לטובת כל מי שחש חרדה ולחץ בעקבות המצב . הקו הטלפוני מעניק תמיכה וסיוע נפשי: ב- 1-800-363-363

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עד כה ברור כי המחבל, שנוטרל על ידי איש יחידת מגלן בחופשה, הגיע למסעדה ופתח בירי לעבר יושביה. לאחר מכן ניסה לפנות ולפגוע בהולכי רגל ועוברי ושבים אבל נוטרל.

חובש רפואת חירום במד"א לי בן ארי שגר ברחוב דיזינגוך ושמע את הירי סיפר: "הייתי בבית כששמעתי מספר יריות מהרחוב ומיד ירדתי למטה. במקום הייתה המולה רבה וראיתי אנשים רצים לכל הכיוונים. אזרח שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעה מדממת בידו הגיע אלי ומדי התחילתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים. כעבור מספר רגעים הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א והוא פונה באמבולנס להמשך טיפול כשמצבו יציב."

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין על הפיגוע בדיזנגוף: "אנשים לא קמים בבוקר ומחליטים שהיום הם ירצחו יהודים. יש מערכת שלמה מאחורי מה שמכנים "טרור היחידים" ואני לא מקבל את הטרמינולוגיה הזו. אנחנו נכה בטרור בעצמה – ואין זה משנה איך מכנים אותו. מתפלל לשלום הפצועים ומברך את כוחות הביטחון על פעולת הניטרול המקצועית והמהירה".

פיגוע בתל אביב
צילום: איחוד הצלה

Back to top button