חדשות הארץמבזקים

נחנכה כיכר לזכרו של ויטקה שור ז"ל נהג האמבולנס הראשון של מד"א באשקלון

טקס מרגש נערך היום (חמישי) באשקלון במסגרתו נקראה הכיכר המחברת את רחוב הציונות והאצ"ל בשכונת ברנע בעיר ע"ש ויטקה שור ז"ל, נהג האמבולנס הראשון בעיר, ממייסדי ומנהלי תחנת מד"א בעיר. הטקס נערך בנוכחות ראש העיר תומר גלאם, חברי מועצת העיר וחברי ועדת השמות, מנהל מרחב לכיש במד"א חיים קרדי, עובדי ומתנדבי תחנת מד"א בעיר ובני משפחתו של ויטקה שור ז"ל.

ישי קינדל, מתרים דם במד"א, מנהל תחנת מד"א אשקלון בעבר וחברו של ויטקה: "ויטקה ז"ל היה איש יקר, מקצועי ואחראי. אני מכיר אותו מיומי הראשון במד"א, הוא בעצמו קיבל אותי לעבודה. הרצינות והמסירות שהפגין במהלך עבודתו והדאגה האישית שלו לכל אחד מהעובדים והמתנדבים בתחנה היוותה דוגמא אישית גדולה. הוא גידל וחינך דורות רבים של חובשים ופאראמדיקים שלמדו ממנו את ערך הצלת החיים. אין לי ספק כי הכיכר בשכונת ברנע שמהיום נקראת על שמו היא הנצחה ראויה לאדם שטרם רבות להצלת חיים בעיר."

חיים קרדי, מנהל מרחב לכיש במד"א: "אנו גאים לעמוד היום באירוע הנצחה מכובד ומרגש לזכרו של ויטקה שור ז"ל, שהיווה אבן דרך בהיסטוריית מד"א באשקלון והיה נהג האמבולנס הראשון בעיר. ויטקה ז"ל ניהל את תחנת מד"א אשקלון ותחת ידיו הכשיר מתנדבים ועובדים רבים, יילד נשים רבות והציל חיים בישראל. אנו מודים לעיריית אשקלון על ההנצחה המכובדת לזכרו של ויטקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "היום נקטנו בצעד סמלי כדי להביע את הערכתנו הרבה לויטקה שור ז"ל. אדם משכמו מעלה, שנלחם נגד הנאצים, הבריטים ופעל לשחרור ארץ ישראל. זכינו בתושב שהיה מלח הארץ, אדם שאהב את הארץ ותושביה. הוא נגע באלפי מתושבי העיר בפעילויות הרבות שעשה לאורך חייו. תודה רבה על פועלך ותרומתך שהותירו חותם גדול בעיר אשקלון."

בני משפחתו של ויטקה שור ז"ל אמרו: "משפחת שור שמחה ומוקירה תודה לראש העיר מר תומר גלאם, לעיריית אשקלון ולוועדה המחליטה על הכבוד שהעניקו לאבי המשפחה ויטקה שור ז"ל נהג האמבולנס המיתולוגי של העיר אשקלון."

כיכר באשקלון לזכר נהג האמבולנס הראשון
צילום: פוטו יוסי את עוזי

Back to top button