חדשות הארץמבזקים

המפכ"ל בהצהרה מיוחדת: לא אכנע ללחץ פוליטי. מפקד מחוז תל אביב יישאר בתפקידו

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי נשא לפני זמן קצר (שבת) דברים בהצהרה מיוחדת לתקשורת והתייחס בין היתר לפרשת ניצב עמיחי אשד, מפקד מחוז תל אביב לגביו פרסמה המשטרה הודעה לפני מספר ימים לפיה הוא יעבור לשמש ראש אגף ההדרכה ויסיים את תפקידו כמפקד המחוז. המפכ"ל הודיעה כי לא ייכנע לכל לחץ פוליטי וניצב אשד יישאר בתפקידו.

על פי מפכ"ל המשטרה: "ב48 השעות האחרונות ערכתי חשבון נפש ופניי לאן. אנחנו נכנסים לשבוע עשירי של מחאות. מפקדי ושוטרי ישראל שומרים בגופם על חופש הדמוקרטיה. אנו בפעילות עצומה. לצד חופש המחאה שמרנו על הסדר הציבורי בישראל עם אתגרים יום יומיים. יש מדיניות שר ומיישמים תוך הפעלת שיקול דעת מבצעי בהתאם לנסיבות. הקו המנחה הוא החוק ושמירת בטחון האזרחים כולם. למשטרה יש מפכ"ל אחד וההנחיות של השטח ברורות. לכל אורך התקופה גם בהתנהלות וההתנהגות כמו גם לשימוש באמצעים. גם אם היו ספקות לגבי אירועים הרי שתחקרנו והפקנו לקח והם יושמו בשטח. ההנחיות ברורות הן: לא רוצים לראות דם ברחובות. לא מרימון ולא מאזיקים. ניתן להשתמש בכוח ואמצעים כנדרש על פי חוק ועל פי מדרגים. כמפכ"ל אני מחוייב למדינת ישראל וחוקיה. למשטרת ישראל ולכם הציבור במדינה".

מפכ"ל - יעקב קובי שבתאי
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לגבי סבב המינוי לרבות מינויו של עמי אשד: "סבב מינוים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זן קצר ועמי הוא קצין מקצועי מנוסה ומוערך ובלי קשר למחאה המינוי היה מתוכנן לאחר חודש הרמדאן ועובדתית אומר כעת טעיתי בשיקול הדעת בעיתוי ובדרך ואני לא מקל בכך ראש. אני מכבד ומקבל את החלטת היועצת המשפטית לגבי ההקפאה. אנו נמשיך להתנהג בממלכתיות ומקצועיות אשד ואני. מתחייב שאשמור על זכות האזרחים למחות כל עוד זה יעשה בגבולות החוק ולא אכנע ללחץ פוליטי. בנימה אישית כל חי הייתי לוחם ומפקד ערכי לא נטשתי קו ומערכה ולאחר חשיבה אשאר על המשמרת ואעשה כמיטב למען מדינת ישראל"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציין כי רבי ניצבים וניצבים בדימוס קראו למפכ"ל בסוף השבוע להתפטר מתפקידו לאחר שלדבריהם הוא נכנע ללחץ שהפעיל עליו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתוך מניעים פולטים לדבריהם.

המפכ"ל ניהל שורת שיחות עם ניצבים בתוך הארגון ודחה טענה שפורסמה בתקשורת לפיה הם קראו לו להתפטר. הצהרתו הערב עשויה לדעת גורמים שונים להובילו לעימות ישיר עם השר המכהן.

נציין עוד כי אשד כבר הצהיר כי הוא רוצה להישאר בתפקידו עד לסוף השנה ואז להתמודד על המפכ"לות.

נציין כי השר בן גביר התראיין הערב בחדשות 12 לפני הצהרת המפכ"ל וטען כי המפכ"ל אמר לו שהוא לא מעריך את אשד ורוצה להחליפו. המשטרה טרם הגיבה לדברי השר. "המפכ"ל נמצא תחת שורה של לחצים. השמאל הקיצוני לוחץ אותו, אני מקווה שהוא לא ייכנע. בודק את חוקיות ההחלטה של היועמ"שית. היא אפילו לא טרחה להרים אלי טלפון. היועמ"שית הפכה אתמול להיות השר לביטחון לאומי".

13 תגובות

  1. וזה אחרי שהפעילו עליו לחץ – אשתו של המפכ"ל השתתפה בהפגנות – וזאת עפ"י הפרסום ברשתות

  2. בקיצור . אני מפכ"ל המשטרה לא מקשיב לממשלה ולשר הביטחון הלאומי , אני ממלא אך ורק את פקודות היועמשי"ת והשמאל !!

  3. עומד איתן מול כל הלחצים
    פוליטקאים אנשי ציבור שונים
    מחבלים וטרוריסטים
    ניצבים לכשלו נותנים להם עצות להתפטר
    מפגינים וכ"ו
    ישר כח

  4. עומד איתן מול כל הלחצים
    פוליטקאים אנשי ציבור שונים
    מחבלים וטרוריסטים
    ניצבים לכשלו נותנים להם עצות להתפטר
    מפגינים וכ"ו
    ישר כח

  5. עומד איתן מול כל הלחצים
    פוליטקאים אנשי ציבור שונים
    מחבלים וטרוריסטים
    ניצבים לכשלו נותנים להם עצות להתפטר
    מפגינים וכ"ו
    ישר כח

  6. לפי ההתנהגות שלך נראה לי גם אותך צריך לזרוק.
    לכל אחד יש אחראי מעליו אם לא תעשה את העבודה שלך גם אתה תמצא את עצמך בבית.

  7. לפי ההתנהגות שלך נראה לי גם אותך צריך לזרוק.
    לכל אחד יש אחראי מעליו אם לא תעשה את העבודה שלך גם אתה תמצא את עצמך בבית.

  8. לכל אלה שמזכירים שבן גביר הורשע בגיל 16 על הפצת עלונים , הנשיא הרצוג נחקר באזהרה על עבירות מס חמורות ושמר על זכות השתיקה

  9. לכל אלה שמזכירים שבן גביר הורשע בגיל 16 על הפצת עלונים , הנשיא הרצוג נחקר באזהרה על עבירות מס חמורות ושמר על זכות השתיקה

Back to top button