מבזקיםפוליטי / מדיני

ראשי האופוזיציה תוקפים את הרפורמה המשפטית: חקיקה היא יריקה בפרצוף הנשיא

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד נאם הערב (שבת) בעצרת המחאה בבאר שבע ואמר כי ״אם מחר בבוקר ועדת החוקה תתכנס ותמשיך בחקיקה המטורפת הזו, זוהי יריקה בפרצופו של הנשיא״.

לדברי ח"כ לפיד ישראל במשבר הגדול בתולדותיה. "גל טרור נורא פוגע בנו. הכלכלה מתרסקת, כסף בורח מהארץ. פה בדרום, הביטחון האישי מתרסק כל יום מחדש. האיראנים חתמו אתמול הסכם עם סעודיה שיכניס לתוכנית הגרעין שלהם מיליארדי דולרים. הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה להמשיך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואת אחדות עם ישראל. מה שאנחנו עושים כאן היום, גדול יותר מהפגנה נגד הממשלה, גדול יותר מהפגנה נגד המהפכה המשטרית, מה שאנחנו עושים כאן זה להישבע אמונים למדינת ישראל. ברוב המדינות בעולם אין דמוקרטיה. ברוב המדינות בעולם אין חופש ביטוי, אין זכויות לנשים, אין חופש הצבעה, ולהפגין כמו שאנחנו עושים עכשיו זו עבירה על החוק. זה מה שהם רוצים שיהיה פה. לשם הם מובילים. אנחנו לא ניתן להם. לא יסתמו לנו את הפה. אנחנו לא נשתוק כשהם דורסים כל מה שיקר לנו וכל מה שקדוש לנו. הם לא נתנו לנו את הזכויות שלנו, והם בטח לא יכולים לקחת אותן מאתנו".

 על הטענה שמדובר במחאה על ההפסד בבחירות אמר לפיד "הקואליציה אומרת לנו, "נצחנו בבחירות". אף אחד לא טוען אחרת, ניצחתם בבחירות, אז תעשו את העבודה שלכם למען השם. ממשלה נבחרת בשביל לנהל את הכלכלה, את הבטחון, בשביל לחזק את אחדות עם ישראל. לא בשביל לבטל את הדמוקרטיה. זה שניצחתם ברוב של חצי אחוז לא אומר שמותר לכם להדיר נשים מתפקידים בכירים, לא אומר שתכתיבו לנו מה מותר לנו ומה אסור לנו לאכול בפסח, לא אומר שמותר לעשות פוגרומים בחווארה, וזה בטח לא אומר שאתם יכולים למחוק את בית המשפט העליון ולהפוך את ישראל למדינה גזענית, חשוכה ולא דמוקרטית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם יו"ר ישראל ביתנו נשא נאום, בנתניה, ואמר "לפני שעליתי לבמה, עמדתי כמה דקות טובות למטה, הסתכלתי מסביבי, חיפשתי אנרכיסטים, חיפשתי טרוריסטים, וכל מה שראיתי זה פטריוטים, ראיתי אנשים שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים. לכן, אני רוצה לומר לכל הנמושות בממשלה, לכו לעזאזל. אני בין אלו שסברו שאין מקום לסירוב לשרת בצה"ל, אין מקום לסירוב להתייצב למילואים, אבל אתם יודעים – הסרבנים האמיתיים הם אלו שמסרבים לשרת בצה"ל, אלו שמסרבים אפילו לעשות שירות אזרחי ואילו שמסרבים לצאת לעבוד. אלו שהתרגלו לחיות על קצבאות מהמסים שאנחנו משלמים. הם הסרבנים האמיתיים. עמדתי ותקוותי הם שבית המשפט העליון יפסול את כל החקיקה הפרטית הזאת, כי זו פשוט חובה לפסול אותם מיד, אם הם יעברו חס וחלילה בקריאה שלישית.
הממשלה הזאת איבדה לחלוטין את הדרך, ופוגעת בערכים הבסיסיים של החברה הישראלית. אנחנו רוצים את מדינת ישראל, מדינה יהודית, ציונית וליברלית. להם יש רוב בכנסת, אך לנו יש רוב בעם – ולכן אנחנו ננצח.״

הרמטכ״ל לשעבר ח״כ גדי איזנקוט נאם הערב גם בהפגנה בהרצליה: "החוט המקשר בעשרות ומאות שיחות שקיימתי בהפגנות היה – אנחנו פה במאבק ״אין ברירה״ וננצח עבור המדינה. זה לא יהיה קל, זה לא יהיה קצר, אבל אנחנו ננצח במאבק עבור החברה הישראלית, מכל קצוות הקשת הפוליטית. אנחנו נמצאים היום בתקופה המסוכנת והנפיצה ביותר לביטחון הלאומי מאז 1973, מלחמת יום כיפור. במשמרת שלך, בנימין נתניהו, סעודיה עשתה אתמול צעד הרסני לכיוון איראן. בעתיד הקרוב מאוד אנו עשויים להידרש להכרעות גורליות. מה מביא אותך – מר בנימין נתניהו, להכניס את המדינה למציאות הכאוטית של החודשים האחרונים? אני קורא לך ולחברי הממשלה, הפעילו עכשיו את ״בלם החירום. הציבור מבין שהשתלטות הממשלה על מערכת המשפט היא דגל שחור המאיים על יסודות הדמוקרטיה.
מינוי שופטים על ידי הממשלה, וצמצום הפיקוח והבקרה השיפוטית על פעולות השלטון – הם הסממנים המובהקים לקריסת הדמוקרטיה ומעבר לשלטון דיקטטורי. נתניהו, בעת הזו, לפתחו של האסון שאליו אתה מוביל אותנו, אני רואה חובה לתת לך כמה המלצות: עצור מיד את החקיקה הדורסנית שתביא לפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. והורה מיד על התכנסות ללא תנאים, להפוך את המשבר לסיכוי והזדמנות לשיפור מערכת המשפט שלנו".
.

יאיר לפיד
צילום: נתן וייל

9 תגובות

  1. חבל שליכוד בחר בו היה צריך לבחור במיריים פרץ
    גם הרצוג צריך לסגור את הבסטה ולעוף הבייתה

  2. את הנשיא צריך לשלוח הביתה ולסגור את המקום הזה בזבוז כסף

  3. את הנשיא צריך לשלוח הביתה ולסגור את המקום הזה בזבוז כסף

  4. את הנשיא צריך לשלוח הביתה ולסגור את המקום הזה בזבוז כסף

  5. את הנשיא צריך לשלוח הביתה ולסגור את המקום הזה בזבוז כסף

Back to top button