חדשות הארץמבזקים

בעל הכלבייה לא התייצב לשימוע: 160 כלבים מחפשים בית חלופי

מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר תמיר גשן, החליט להתלות את אישור הפעלת כלביית ההסגר הפרטית בצור משה, עד לקבלת החלטה אחרת. ההחלטה התקבלה לאחר שמנהל הכלבייה, לא התייצב לשימוע אליו זומן על מנת לאפשר לו להציג את גרסתו לממצאים, מסיבות בריאותיות. משמעותה של התליית הרישיון בפועל היא הפסקת פעילותה ככלביית רשות לכלבים משוטטים עד להחלטה אחרת.

בעקבות התליית האישור, נוצר צורך לפנות את 160 הכלבים השוהים במקום ולמצוא להם בית חלופי. לכן הנחה מנהל השירותים הווטרינריים את הרופאים הווטרינרים הרשותיים ואת הרופא הווטרינר של צה"ל, אשר השתמשו בשירותי הכלבייה, להעביר את הכלבים מהמקום ולדווח לאן הועברו. בנוסף, במאמץ לסייע למצוא באופן מהיר בית חם חדש לכלבים, ומתוך הבנת העומס העומד בפני הכלביות השונות, משרד החקלאות יסייע לעמותות אשר ייקחו חסות על הכלבים השוהים בכלבייה בסכום של עד 400 שקלים לכלב.

במקביל, ימשיכו מפקחי השירותים הווטרינריים לפקוד את הכלבייה ולדאוג לבריאותם ורווחתם של בעלי החיים מעת לעת עד לפינוי מלא של כל הכלבים במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוב לציין, כי עם קבלת התלונות אודות ליקויים בכלבייה בצור משה על ידי עמותות להגנה על בעלי חיים, מנהל השירותים הווטרינריים הנחה להפסיק לאלתר את קליטתם של כלבים משוטטים במקום וביקורות של מפקחי המשרד התקיימו כל העת במקום. כמו כן, לצד ההליך המשמעתי, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות עודנה מנהלת חקירה פלילית בנושא, וככל שידרש יפעל המשרד בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי למצות את הדין עם הגורמים הרלוונטיים.

עם כניסתו לתפקיד, מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, הנחה את גורמי המקצוע במשרד למדיניות בלתי מתפשרת של אפס סובלנות כלפי מתעללים בבעלי חיים חסרי ישע, במסגרתה כל מקרה מסוג זה יטופל בחומרת הדין. מנכ"ל המשרד שב וקורא לציבור הרחב להיות ער, לדווח למוקד משרד החקלאות על כל אירוע או חשש העולה לצער בעלי חיים, בטלפון 6016*, ולא לחשוש לעשות זאת בהקדם האפשרי.

כלבים
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button