מבזקיםפוליטי / מדיני

הקפאת הזזתו מהתפקיד של מפקד משטרת תל אביב: השר בן גביר פנה לבית המשפט

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר לפני קצר (שני) הודעה הודעה לבית משפט בתגובה לבקשה לצו מניעה העוסקת בהקפאת הזזתו מתפקידו של ניצב עמיחי אשד, בהוראת היועצת המשפטית לממשלה. השר ביקש מבית המשפט שהיועצת לא תייצג אותו בדיון והוא ייצג את עצמו.

בבקשתו מפרט השר את סדר הדברים כפי שראה אותם. הוא הוסיף כי נודע לו על הבקשה לצו בינים מהתקשורת בעודו יושב עם מפכ"ל המשטרה ודן בסבב המינוים העתידי.

"ביום חמישי 09.03.2023 סיכם יועצו של הח"מ עם נציגת המשיבה 7 כי הצדדים ישוחחו. ביום 12.03.2023 ויגבשו עמדה. בין לבין, ביום שישי 10.03.2023 נפל דבר. בצעד חסר תקדים ותמוה ביותר פרסמה המשיבה 7 הודעה ולפיה: "בירור ראשוני שערכה בה אשר להעברת ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב מעורר חשש כבד לחוקיות ותקינות ההליך הנוגע להעברתו של ניצב אשד… לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה. לפיכך, אני מנחה להקפיא כל החלטה ופעולה בעניינו של ניצב אשד עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר
ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו. מכתב זה, הגיע לח"מ דרך התקשורת בעודו יושב עם המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, ודן איתו
על המשך סבב המינויים במשטרה. חמור מכך, טרם החלטתה, המשיבה 7 לא מצאה לנכון לשוחח עם הח"מ, שלא לומר להיפגש עמו ולדון איתו על פרטי האירוע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר גם תוקף את התנהלותה של היועצת המשפטית וכותב לבית המשפט "התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה. אין זה ראוי כי המשיבה תקבל החלטה כל כך חריגה וחריפה בחומרתה מבלי לשוחח עם הח"מ…גם היועמשית לא מכחישה כי טרם ההחלטה על הקפאת מינוי ניצב אשד היא אפילו לא טרחה לשוחח עם הח"מ, אירוע זה מצטרף לצבר אירועים שבהם היועמשית כלל לא שוחחה ונפגשה עם הח"מ ) והווה עובדא העתירה על שולחן בית המשפט זמן רב ועד ליום זה היועמשית לא מצאה לנכון לשוחח עם המשיב אודות העתירה".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
צילום: דוברות משרד המשפטים

Back to top button