חדשות הארץמבזקים

הצעה: אשפוז פג יוכר לימי מחלה במקום העבודה של הוריו

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת דנה היום (שני) בהכנה לקריאה ראשונה בתיקון לחוק דמי מחלה. החוק המקורי המאפשר היעדרות בשל מחלת ילד, לא התייחס ללידת פגים, שהוריהם נאלצים לשהות עימם בבית החולים תקופה ארוכה ולהיעדר בשל כך מעבודתם.

ינון אזולאי (ש"ס) הדגיש כי מדובר בחוק חברתי חשוב והיוזמה הגיעה מפניית הציבור הרחב שנזקק לה. עאידה תומא סולימן (חד"ש-תע"ל) בירכה את יוזמי החוק וקראה לאפשר לאם להשתמש בימי המחלה, ולהתחיל את חופשת הלידה – לאחר שהפג משתחרר מבית החולים.

אחד מיוזמי החוקים, אברהם בצלאל (ש"ס) הסביר כי החוק החדש קובע, שהורים לילדים פגים יהיו זכאים לשלושים ימי מחלה על חשבון ימי המחלה הצבורים שלהם, בדומה לזכאות הורה להיעדר תשעים ימים על חשבון ימי המחלה שלו לצורך טיפול בילדו החולה במחלה ממארת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעות החוק הוגשו ע"י חברי הכנסת ינון אזולאי, אברהם בצלאל, יוסף טייב ואוריאל בוסו (ש"ס) ניסים וטורי ובועז ביסמוט (הליכוד) וואליד אלהואשלה (רע"מ).

תמר מירסקי, מנהלת החקיקה מטעם משרד הכלכלה, ביקשה לתאם את המשך החקיקה לאור ההשפעה על העסקים הקטנים והבינוניים, ואילו נועה שוקרון, רכזת תעסוקה באגף התקציבים, דרשה להגדיר במדויק בחוק את הפג, את משך ההטבה ואת בן הזוג בלבד. תמר אלון, נציגת הביטוח הלאומי, סיפרה כי בשנה החולפת שולמו כ-2100 תוספות עבור ילד פג בשנה החולפת. טלי גוטליב (הליכוד) קראה לאפשר ימי מחלה באירוע כזה – גם לעצמאים. הגר יהב, מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי, הביעה חשש שאם ימי המחלה ינוצלו – לא יישארו לעובד ימים לניצול כשהוא יהיה חולה בעצמו. פרופ' אריה ריסקין, יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה, הדגיש את חשיבות והכרחיות המגע והנוכחות של ההורים, עם התינוק בימי הטיפול בפגיה. רומי שחורי, מנכ"לית לה"ב – העמותה למען הפגים בישראל, קראה לאפשר לאב ליטול חופשת לידה במקביל לאם, לתקופת האשפוז של התינוק, ולאפשר הארכת חופשת הלידה של האם ללא מגבלת זמן.

לפי הצעות החוק, עובד שילדו נולד פג ועבד שנה לפחות אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה, זכאי לזקוף עד 30 ימים בשנה של היעדרות – על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו או על חשבון ימי החופשה המגיעים לו, לפי בחירת העובד, בתקופה שבה ילדו מאושפז בבית החולים לאחר הלידה. היה בן זוגו עובד ולא נעדר מעבודתו מכוח זכאותו, או שהעובד הוא הורה עצמאי, או שהילד נמצא בהחזקתו הבלעדית – זכאי העובד לזקוף עד 60 ימים בשנה של היעדרות, בשל אשפוז ילדו.

תינוק - תינוקת - פעוט - פעוטה
אילוסטרציה. Image by esudroff from Pixabay

Back to top button