חדשות הארץמבזקים

פיקוד העורף ערך ביקורת מכינה לחירום: "מהרשויות המובילות במוכנותן בצפון"

ביקורת מכינה של פיקוד העורף לשעת חירום נערכה ביום ראשון האחרון בחצור הגלילית. צוותים של פיקוד העורף ומשרדי הממשלה השונים בדקו את היערכות המועצה במגוון המחלקות השונות, לקראת תרחישי החירום השונים וכהכנה לביקורת חירום לאומית, שתתקיים ב-19 בספטמבר 2023.

מטרתה של הביקורת הייתה לתת תמונת מצב על רמת המוכנות של חצור לתרחישי החירום. היא נוהלה בראשות זאב שנקר, בקר רשויות בפיקוד העורף וענבל שרון, רמ"ד רשויות משרדי הממשלה והאחראית על ההכנה לביקורת במחוז צפון. כל זאת בשיתוף אנשי ביקורת מטעם גופים ייעודיים ומשרדי ממשלה בתלום החינוך, פנים, חשמל, מים, בינוי ושיכון וכלכלה.

הכנות רבות לביקורת המקדימה נעשו במהלך השנה האחרונה בהובלת, ראש המועצה שמעון סויסה, מנכ"ל המועצה שגב עייש, קב"ט המועצה צביקה בלילתי ומנהלי האגפים השונים. עוד לפני הביקורת, נפגשו אנשי פיקוד העורף ומשרדי הממשלה עם סויסה, עייש, בלילתי ויתר מנהלי אגפים במועצת חצור ופרסו משנתם בנוגע להכנות לשעת חירום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זאב שנקר, בקר רשויות בפיקוד העורף, אמר בתום הביקורת: "ההכנה לחירום של המועצה ומכלולים של בעלי תפקידים קריטית לטובת המענה של תושבי חצור בכל התחומים: רווחה, חינוך, בריאות, מזון ורפואה. ככל שבעלי התפקידים יהיו מיומנים, כמו שהם כעת, המענה יהיה יותר איכותי ומדויק".

ענבל שרון, רמ"ד רשויות משרדי הממשלה, הוסיפה: "כחלק מהיערכות המועצה לחירום, אנחנו מקיימים סדרת מפגשי הכנה בהובלת פיקוד העורף ובהשתתפות משרדי הממשלה. אני סמוכה ובטוחה שחצור הגלילית תהיה מהרשויות המובילות באזור הצפון". קב"ט מועצת חצור, צביקה בלילתי סיפר: "מבחינת מוכנות לחירום, אנחנו בחצור נערכים כאילו כל רגע יכול להתרחש תרחיש אמת. אני מאמין בפתגם: קשה באימונים, קל בקרב. אנחנו עובדים יומם וליל כדי שהיישוב יהיה מוכן לשעת השין. כל הזמן שומרים על ערנות ומוכנות".

ראש מועצת חצור, שמעון סויסה, סיכום את המפגש: "תודה לכל מנהלי המכלולים ועובדי המועצה על המאמץ, ההשקעה והעבודה המעמיקה לאורך השנה. אנחנו לא נחים לרגע והתובנות שנלמד מהביקורת יסייעו לנו להמשיך לשפר את המוכנות של המועצה לחירום. אני כמובן מרוצה מרמת המוכנות של המועצה בחירום כפי שבאה לידי ביטוי בביקורת, אבל כידוע מכל מלמדיי השכלתי".

צילום: מועצת חצור הגלילית
צילום: מועצת חצור הגלילית
צילום: מועצת חצור הגלילית

Back to top button