צרכנות

תריסים חשמליים – כמה זה כדאי וכמה עולה להתקין אותם?

אמנם תריסים חשמליים הם דרך מצוינת לשלוט בכמות האור הטבעי הנכנס לבית, אבל כמו כל מוצר, גם תריסים חשמליים לעיתים מצריכים תיקון. במקרים אלו, אנשים לעיתים תוהים, האם כדאי כבר להחליף את התריסים וזהו? כמה יעלו תריסים חשמליים, וכמה יעלה תיקון תריסים חשמליים?

תמונה: CANVA

כאשר תריסים חשמליים מתקלקלים בבית או במשרד, המחשבה הראשונה היא להחליף את התריסים לחדשים יותר. עם זאת, במקרים רבים יהיה דווקא משתלם יותר להזמין תיקון תריסים חשמליים ע"י טכנאי מוסמך. מתי עדיף לתקן תריסים חשמליים מאשר לרכוש חדשים? בחלק מהמקרים הבאים:

  • תיקון מתג תריס מקולקל – כ-150 – 250 ₪ בממוצע
  • החלפת מפסק תריס חשמלי – כ-200 – 400 ₪ בממוצע 
  • כיוון מנוע תריסים חשמליים – כ-250 – 450 ₪ בממוצע
  • תיקון תריס חשמלי תקוע – כ-400 – 750 ₪ בממוצע

מתי לא שווה לתקן תריס חשמלי? 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישנן תקלות מסוימות שהופכות תיקון תריסים חשמליים לשירות שעשוי להיות פחות משתלם. למשל, במקרים בהם יש צורך בהחלפת מנוע של תריס חשמלי. מחיר החלפת מנוע בתריס חשמלי יכול לנוע בין כ-650 ₪ – 1,550 ₪ ומעלה, מה שעשוי מאוד לייקר את התיקון של התריס הישן. 

עוד חשוב לדעת, כי חלק מהתיקונים של תריסי גלילה חשמליים יכולים להגיע לעלויות של כ-800 ש,ח – 2,000 ₪ ומעלה. במקרים אלו, אפשר בהחלט לשקול רכישת תריסים חשמליים חדשים במקום לתקן את הישנים שיש בבית או במשרד. אגב, כך גם רלוונטי לגבי תיקון תריס גלילה חשמלי עם מנוע מנואלה (כ-700 – 1,750 ₪). 

כמה עולה התקנת תריסים חשמליים?

רגע לפני שמזמינים טכנאי מומלץ להתקנת תריסים חשמליים, חשוב לבדוק כמה עולה התקנת תריס חשמלי בעזרת מחירון תריסים חשמליים. הנה חלק מהתריסים הנפוצים בשוק הישראלי וכן מחיריהם:

סוג תריס חשמלי מחיר התקנת תריסים חשמליים 
תריס גלילה חשמלי  כ-800 ₪ – 2,000 ₪ למטר רבוע 
תריס שלב מוקצף כ-450 ₪ – 650 ₪ למ"ר
התקנת תריס פלסטיק  כ-350 ₪ – 650 ₪ למ"ר 
תריס שלב משוך אור  כ-800 ₪ – 1,000 ₪ למ"ר 

 

יש לציין, המחירים הנ"ל יכולים להשתנות בהתאם לסוג חומר הגלם שבשימוש, בניסיון של המתקין והמוניטין שלו. 

לבסוף, מה משתלם יותר, תיקון תריסים או החלפה? 

בסופו של דבר, צריך לעשות שקלול של היתרונות והחסרונות. בפועל, תיקון תריסים חשמליים עשוי להיות פתרון מעולה עבור מי שקצרים בתקציבם. מצד שני, התקנת תריסים חדשים תאפשר לקבל שקט נפשי למשך השנים הקרובות. כמו כן, בכיס, תחזוקת תריסים חדשים בד"כ תהיה זולה יותר.

אם בכל זאת מחליטים לתקן את התריסים הישנים, חשוב לעשות זאת בעזרתו של איש מקצוע מהתחום, עם עדיפות לטכנאי תריסים מקצועי. זאת, כדי למנוע תקלות חוזרות ונשנות או תיקונים לא אפקטיביים. אם מתקנים את התריסים הישנים, או שמא רוכשים חדשים, חשוב לעשות חשבון של עלות מול תועלת. וכך יודעים מה משתלם יותר בכיס.

Back to top button