מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד תוקף ומחריף את הטון: "אני קורא לשגרירי ישראל להתעלם מהנחיה"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, כתב היום (שלישי) מכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה וליועץ המשפטי של משרד החוץ, כנגד הנחיה שיצאה לטענתו, בנושא הרפורמה המשפטית.

בפתח דבריו, כתב לפיד: "ההנחיה בה התבקשו השגרירים להעביר דף מסרים בעניין ההפיכה המשטרית – העומדת במרכזה של המחלוקת הפוליטית החריפה וההרסנית בתולדות המדינה – היא חריגה בוטה מהגדרת תפקידם ומהווה פוליטיזציה מופקרת של השירות הציבורי."

"כל ניסיון של משרד החוץ לנהל קמפיין פוליטי מחוץ לגבולות ישראל הוא פגיעה חמורה בתפקיד משרד החוץ והפרה גמורה של כללי הדיפלומטיה שתגרום לישראל נזק מדיני כבד. כמי ששימש עד לא מזמן כשר חוץ וכראש הממשלה, אני יכול לקבוע שמדובר בשבירה בוטה וגלויה של כל הכללים ואף של הפרדת הרשויות." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, כתב: "אני קורא ליועצת המשפטית וליועמ"ש משרד החוץ לעצור באופן מיידי את השימוש הבוטה במשרד החוץ לצורך הניסיון ליצור לגיטימציה בינלאומית לדריסת הדמוקרטיה הישראלית. כל עוד לא התקבלה חוו״ד הייעוץ המשפטי, אני קורא לשגרירי ישראל להתעלם מהנחיה שהיא בלתי חוקית בעליל, אינה במסגרת הגדרת תפקידם, וגורמת נזק כבד ליחסי החוץ של ישראל."

יאיר לפיד
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

36 תגובות

Back to top button