מבזקיםצבא וביטחון

הפרשה הבטחונית בצפון: אזרחים מבוהלים ומבול שמועות, האם יוסר האיפול?

הפרשה הבטחונית עליה הוטל איפול נרחב, מעסיקה את צמרת מערכת הבטחון מזה מספר ימים. היום (רביעי) החלו שמועות ודיווחים רבים לצוץ ברשתות הערביות, מה שככל הנראה מוביל את הצמרת הבטחונית לדון באפשרות של הסרת האיפול, לפחות חלקית.

כזכור, מטען רב עוצמה התפוצץ סמוך למגידו ביום שני האחרון וגרם לפציעתו באורח קשה, של שרף אלדין חמייסי, בן 21 תושב סאלם. מאותו הרגע מצויים בכירי מערכת הבטחון בסדרה של הערכות מצב ועד לרגע זה לא התירו לפרסום את פרטי האירוע, מלבד הודעה כללית מטעם שר הבטחון, יואב גלנט שנמסרה אתמול ובה נאמר כי שר הביטחון, יואב גלנט, קיים במהלך היממה האחרונה מספר הערכות מצב בעקבות האירועים הביטחוניים."

עוד נמסר בהודעה כי "בהערכות המצב השתתפו: הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר, ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה ובכירים נוספים במערכת הביטחון. גורמי הביטחון השונים הציגו לשר גלנט ממצאים ראשוניים מחקירת האירועים. שר הביטחון הנחה להמשיך במאמצים להבטחת שגרת החיים של אזרחי ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון יואב גלנט. ראש הממשלה נתניהו עוקב ומעודכן בימים האחרונים בהתפתחויות הביטחוניות יחד עם צמרת הביטחון."

שר הביטחון גלנט - הערכת מצב ביטחונית
ארכיון. צילום: אריאל חרמוני

Back to top button