מבזקיםתנועה ותחבורה

הסוף לפקקים במחסומים בשומרון?

לאחר למעלה משנה של ריכוז מאמץ, לבקשת ראש מועצת שומרון יוסי דגן, קודמה תוכנית על ידי שר הבטחון יואב גלנט, בסיוע שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לפתרון בעיית הפקקים בשומרון, במעברים הבטחוניים. 

משרד הבטחון בסיוע משרד האוצר, יתקצב בסך של מאות מיליוני שח את הפתרונות שהוצעו עי הגורמים המקצועיים להוספת מעברים ב 5 המחסומים הגדולים בשומרון: רנתיס, חוצה שומרון, אליהו, ריחן ותאנים. 

כמו כן נענה השר גלנט לבקשת ראש מועצת שומרון יוסי דגן והנחה לקדם באופן מיידי פתרונות לטווח הביניים, במעברים חוצה שומרון רנתיס ואליהו. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת שומרון יוסי דגן קיים בחודשים האחרונים 3 פגישות בנושא עם שר הבטחון יואב גלנט, וכן קיים שיחות ופגישות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ, במקביל לאורך כל השנה האחרונה, התקיים סיור עם מנכ"ל משרד הבטחון אייל זמיר. ראש המועצה יחד עם הצוות המקצועי במועצה נפגשו עם רשות המעברים, עם ראש הרשות הקודם ארז צידון ועם ראש הרשות החדש רונן קריב, קיים איתם סיורים בשטח בכלל המחסומים בגזרה, וכן פגישות עבודה.

היום בישר ראש מועצת שומרון דגן לתושבים כי: "בשעה טובה בישר לי אמש שר הבטחון יואב גלנט כי בקשתנו נענו, והודיע לי על סיכום של פריצת דרך משמעותית לפתרון בעיית המחסומים – פתרונות מלאים וכן זמניים ומהירים יותר עד לפתרון המלא". 

בין השאר: 
במעבר חוצה שומרון תוספת של: 3 נתיבי בידוק וכוח אדם בטווח הארוך שלהם צפי סיום של שנתיים, ובטווח הקצר בהתאם להצעת ראש מועצת שומרון יוסי דגן יתווסף תוך פחות משנה נתיב נוסף למחסום הקיים להקלה בעומסים.  הפרויקט תוקצב ב 120 מיליון ש"ח והפתרון לטווח הקצר ב 10 מיליון ש"ח. 

במעבר רנתיס אושר בטווח הארוך, סיום השלמת עוקף לובאן ולטווח המיידי הוספה והסדרה של נתיב נוסף במעבר רנטיס. למהלך זה תתוסף עמדת בדיקה וכוח אדם. הצפי לסיום הפרויקט הינו דצמבר 2023.

במעבר ריחן יציאה לתכנון ולביצוע של הסדרת כל מרחב המעבר על ידי חניות כיכרות ומדרכות, וכן התאמה והסדרה של נתיבי הבידוק – בעלות 30 מיליון ש"ח. הצפי לסיום הוא 24 חודשים,

במעבר אליהו יציאה יחד עם 'נתיבי ישראל' לתכנון ולביצוע של הסדרה של מעבר הולכי הרגל והתאמת הנתיבים ומעבר הסחורות. בעלות של 18 מיליון שח. בתוך כך לטווח הקצר תוך שנה יתווסף נתיב חמישי בעלות 6 מיליון ש"ח,  ומעבר הסחורות, הסדרי התנועה החדשים ומעגל תנועה לאחר סיום תכנון יתבצעו בעלות של 12 מיליון ש"ח. 

במעבר תאנים הוספת נתיב בידוק והרחבת מתחם הבידוק המלא – בעלות 10 מיליון ש"ח. העבודות צפויות להסתיים תוך שנה וחצי.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה לשר הביטחון יואב גלנט, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ, למנכ"ל משרד הבטחון אייל זמיר, לראש רשות המעברים רונן קריב, ולראש רשות המעברים הקודם ארז סידון, לצוות המקצועי במועצה ולממונה תחבורה רפי אביטל ואמר: 

"אני מודה בשם כל תושבי השומרון לשר הביטחון יואב גלנט ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. שר הבטחון לקח את הנושא כראשון במעלה, עוד טרם כניסתו לתפקיד, הוא אמר ועשה. השר קיים דיונים ופגישות מקדימות, הנחה את מנכ"ל המשרד לטפל בדבר כנושא אסטרטגי ואני מעריך מאוד את העבודה המשמעותית והרצינית של השר.

שר האוצר סמוטריץ' הכניס את הנושא למשא ומתן הקואליציוני, ושם אותו גבוה בסדרי העדיפויות. כך שהוא חלק מההסכם הקואליציוני. גם כשר אוצר השר סמוטריץ' דוחף ומלווה את הנושא ואני מודה לשני השרים על כך. מדובר באחת הבשורות החשובות והאסטרטגיות לבניין השומרון בשנים האחרונות. נביא איכות חיים, בטיחות ותשתיות ראויות לשומרון הצומח שלנו, בדרך ליעד: מיליון בשומרון".

יוסי דגן - יואב גלנט
צילום: רועי חדי

Back to top button