מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ מיכאלי: "המשבר הזה חייב להסתיים ולא נפסיק להיאבק עד שזה יקרה"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, נשאה הערב (חמישי) נאום במסיבת העיתונאים המשותפת לראשי האופוזיציה ואמרה כי "ביד אחת הם מאיימים במלחמת אזרחים וביד השנייה דוחפים למלחמה כזאת – מסיתים, משקרים, מחוקקים באופן חד צדדי ובדורסנות. תפסיקו לפעול בצורה אלימה כלפי כולנו".

מיכאלי אמרה כי "זה מאבק על אורח החיים שלנו. הסיבה שכל כך הרבה זמן יוצאות ויוצאים לרחובות היא משום שזה הקרב על הזכות לבחור באופן חופשי את אורח החיים שלנו. הסיבה שכל כך הרבה יוצאות באדום לרחובות היא שזה הקרב על הזכות שלנו על הגוף שלנו, על הילדות והילדים שלנו, על עצם החיים שלנו. והמאבק הזה לא יסתיים עד שלא נחוקק את הזכות של כל אחת ואחד מאיתנו לחיות כאן בשוויון ובביטחון, כמו שהוא או היא רוצה. ולחיות כאן בשותפות – בשוויון בשירות, בתשלום מיסים, ביצירה ובהשקעה במדינה המשותפת שלנו".

עוד הוסיפה כי "מזהירים אותנו ממלחמת אזרחים. בעצם, לא מזהירים – ביד אחת הם מאיימים במלחמת אזרחים וביד השנייה דוחפים למלחמה כזאת – מסיתים, משקרים, מחוקקים באופן חד צדדי ובדורסנות ומשסים אותנו אחד בשני. ואלה לא האזרחים שעושים את זה, עושים את זה פוליטיקאים שדואגים אך ורק לעצמם, לכיסא שלהם, לשחיתות שלהם, ובעבורה הם מוכנים להקריב את כולנו. תפסיקו לאיים, ופשוט תפסיקו לקחת אותנו לשם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיכאלי אמרה כי "ההפיכה הזאת טובה רק למי שבשלטון, מי שיסבלו ממנה הן בראש ובראשונה האזרחיות וגם האזרחים, מימין ומשמאל. לכן, כל כך חשוב שמתווה הנשיא הבהיר את חשיבותם של זכויות האדם ואת ערכי מגילת העצמאות כבסיס לכל הסדר חוקתי ודמוקרטיה מהותית. המתווה רחוק מלהיות מושלם. יש בו עדיין סדקים ופערים שעלולים להיות מנוצלים לרעה, לחקיקה שתפגע בשוויוון, שתפגע בדמוקרטיה, ושלא יהיה מי שיגן מפניה. אבל אנחנו מוכנות לדיון במתווה כנקודת מוצא שאותה נשפר להסדר שמבטיח את הדמוקרטיה שלנו. עד שזה לא יקרה – המחאה לא תיפסק".

לסיום ציינה מיכאלי כי "המשבר הזה לא יכול להסתיים בחזרה למה שהיה, המודל של שבט לוי מעל כולם ואנחנו משרתים אותו – קרס. המשבר הזה חייב להסתיים, כשישראל היא מדינה ציונית, דמוקרטית ומחוזקת. לא נפסיק להיאבק עד שזה יקרה – וכולנו, כל הציבור הישראלי, ננצח".

2 תגובות

  1. מה קרה לבגד האדום שלך???
    לא מצאת את הכובע הלבן אז הלכת על הלוק הרגיל

Back to top button