מבזקיםספורט

מרתון ירושלים: 40 אלף השתתפו וגם ראש העיר, ראשונה במקצה הנשים הגיעה רצה בת 54

היום, יום שישי ה-17/03/2023 נערך בפעם ה-12 מרתון Winner ירושלים הבינלאומי.

כ- 40,000 איש השתתפו באירוע, מהם כ- 30,000 איש רצו במסלול עוצר נשימה ועברו בין היתר במשכן הכנסת, לאורך חומות העיר העתיקה, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, המושבה הגרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים. השנה השתתפו במרתון כ-3,000 רצים מכל רחבי העולם.

מרתון ירושלים
צילום: sportphotography

לצד הרצים הרבים, השתתף השנה גם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אשר רץ עם מספר החזה '10' במקצה של ה-10 ק"מ. "מאז היווסדו לפני יותר מעשור, מרתון ירושלים הפך להיות אחד מאירועי הספורט החווייתיים והמקצועיים ביותר עבור כל אצן ואצנית בישראל וברחבי העולם. אני גאה שהצלחנו לקיים אותו בהצלחה גדולה. ירושלים שוב חיממה היום מנועים והזניקה משתתפים רבים מכל הגילאים, שבאו לקחת חלק באירוע הספורט הגדול ביותר במדינה בבירת הספורט של ישראל. אני מברך את רצי המרתון ומאחל לכולם חג מרתון שמח. נתראה במרתון הבא ב-8 במרץ 2024." הדגיש ראש העיר ירושלים, משה ליאון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מרתון ירושלים - משה ליאון
צילום: sportphotography

המנצח במרתון המלא הוא: נואה קיגן קיפרוטיץ' (Noah kigen Kiprotich), בן 34 מקניה בזמן של 2:18:13.

השני שהגיע הוא לאטרצ'ה צ'קיב (Chakib Latrache), בן 34 מספרד, בזמן של 2:25:45. למקום השלישי הגיע גמבר מלקמו, בן 38 מישראל, בזמן של: 2:28:30.

בקרב הנשים זכתה במקום הראשון מרגרט אנג'וגונה (Margaret Njuguna), בת 54 , מקניה – בזמן של 2:52:44. במקום השני זכתה הלנה טולסטיץ' (Elena Tolstykh), בת 39 מרוסיה – בזמן של: 2:55:31. במקום השלישי נועה ברקמן, בת 34 מישראל – בזמן של: 2:59:12

בלסינג אפריפה, אלוף העולם הישראלי בריצת 200 מ׳, ליווה היום את מירוץ הקהילות של מרתון Winner ירושלים, עם למעלה מ-2,500 משתתפים מעשרות ארגוני חברה ועמותות בישראל.

מרתון Winner ירושלים הבינלאומי כלל שישה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מקצה 5 ק"מ ומרוץ משפחות של 1.7 ק"מ.

מרתון Winner ירושלים הינו אף המרתון החברתי הגדול ביותר בארץ, במסגרתו מקצה חברתי מיוחד בן 800 מטר, בו רצו אלפים למען עמותת חברתיות שונות השותפות למרתון.

המקום הראשון במקצה המרתון המלא זכה בסכום של 3,750$, המקום השני זכה בסכום של 2,500$, והמקום השלישי זכה בסכום של 1,250$.

עם סיומו של המרתון, נפתחו לתנועה מלאה של כלי רכב כלל הצירים בעיר ירושלים (למעט רחוב רופין שעודנו חסום לטובת פירוק תשתית). בהתאם, הגיעה לסיומה ההיערכות והפעילות המשטרתית המיוחדת של מחוז ירושלים.

משטרת ישראל פעלה החל מלפנות בוקר לשמירה על שלומם, בטחונם ובטיחותם של המשתתפים במרוץ שנערך ע״י עיריית ירושלים. למעלה מ-1,300 שוטרים, לוחמי מג״ב ומתנדבים פעלו לצד מאות סדרנים ומאבטחים לאבטחה, שמירת הסדר והכוונת התנועה ברחבי העיר. בנוסף השוטרים פעלו לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בשגרת החיים בעיר והפנו את ציבור משתמשי הדרך לדרכים חלופיות.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הגיע אל חפ"ק המשטרה ויחד עם מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, ערכו סיור בתוואי המרתון שם ביקרו את השוטרים ולוחמי מג"ב הפרוסים בשטח במשימות השונות ופגשו אזרחים רבים שהשתתפו במקצים השונים.

מעבר לפריסה המבצעית הרחבה במהלך המרוץ, בוצע שימוש במגוון אמצעים משטרתיים מהקרקע ומהאוויר לשמירה על ביטחונם של המשתתפים ולשמירת הסדר הציבורי.

הפעילות בפיקוד ממ״ז ירושלים נערכה בתיאום עם עיריית ירושלים יחד עם כוחות החירום וההצלה.

מרתון ירושלים - שוטר
צילום: דוברות המשטרה
מרתון ירושלים - שוטרים - תנועה
צילום: דוברות המשטרה
מרתון ירושלים - שוטר - כלב
צילום: דוברות המשטרה
מרתון ירושלים - שוטר - סאגווי
צילום: דוברות המשטרה
מרתון ירושלים -שוטרת
צילום: דוברות המשטרה
מרתון ירושלים
צילום: sportphotography
מרתון ירושלים
צילום: sportphotography
מרתון ירושלים
צילום: sportphotography
מרתון ירושלים - מדליה
צילום: sportphotography
מרתון ירושלים
צילום: sportphotography
מרתון ירושלים
צילום: sportphotography
צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. 40 אלף איש באופן רשמי!
    עכשיו אפשר לעשות השוואה עם המספרים האסטרונומיים המומצאים של מארגני האנרכיה ועריצי התשקורת.

Back to top button