חדשות הארץמבזקים

"הסיפור שלא סופר, כך הופכת ישראל לדיקטטורה" – הסוד שחושפת החוקרת והמרצה

ד"ר גייל טלשיר, חוקרת משבר הדמוקרטיה ומרצה בכירה בחוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, התייחסה לשינויים במערכת המשפט שמקדמת הממשלה והתריעה כי לא מדובר ברפורמה או תיקונים קלים, אלא ב"הפיכה משטרית על מלא".

לדברי, ד"ר טלשיר, "תיקון קל במערכת המשפט, כולנו הרי בעד. האם זה רק תיקון קל? הפיכה משטרית על מלא. איך זה בדיוק עובד? הנה הסיפור שלו סיפרו לנו".

ד"ר טלשיר חושפת כי "יש כאן הפיכה משטרית לפי פרוטוקול הונגרי עם חמישה סעיפים. כל חמשת הסעיפים מתממשים בישראל כן ועכשיו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החוקרת פרטה את חמשת הסעיפים והציגה את הקשר הישיר וההדוק בין ישראל להונגריה. שלב ראשון – צמצום עצמאות בתי המשפט, שלב שני – שינוי שיטות הבחירות, שלב שלישי – צמצום התקשורת החופשית, שלב רביעי – צמצום זכויות הפרט וזכויות מיעוטים והשלב החמישי – פגיעה בחופש היצירה, התרבות, האמנות והאקדמיה.

"איפה נמצאת היום הונגריה? הונגריה מרוסקת, המשקיעים ברחו, הכלכלה קרסה…. ישראל לא רוצה להגיע לשם. השיטה ההונגרית, חמש הנקודות, נמצאות בישראל כאן ועכשיו. ההפיכה המשטרית הזו היא לא רק תיקון קל ברמה המשפטית אלא למעשה עובד על כל הספקטרום, כל הדברים האלו נמצאים כבר כיום בתוך החקיקה. ישראל צריכה להתעורר. אנחנו רגע לפני הפיכה משטרית על מלא. כרגע זה מקום שעדיין אפשר לעצור כי בליץ החקיקה עדיין לא עבר כולו. הוא נמצא בקריאות טרומיות, בקריאות ראשוניות. זה הרגע ללחוץ על הברקס ולעצור את הפרוטוקול ההונגרי". אמרה ד"ר גייל טלשיר.

Back to top button