חדשות חוץמבזקים

אלפי צרפתים זועמים על המהלך של מקרון יצאו לרחובות

אלפי בני אדם יצאו להפגין ברחבי צרפת נגד החלטתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון להעלות את גיל הפנסיה הממלכתי ללא הצבעה בפרלמנט.

הפגנות התנהלו היום (שבת) בערים כולל בורדו, נאנט, מרסיי וכמובן בפריז, לאחר שאיגודי העובדים קראו להפגין התנגדות נחושה.

מקרון פנה לסמכויות נשיאותיות כדי לכפות את הצעת החוק שלו בחמישי, לאחר שהגיע למסקנה שהממשלה עשויה להפסיד בהצבעה באסיפה הלאומית על השינויים, הכוללים את העלאת גיל הפרישה לזכאים מ-62 ל-64ץ

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למרות שמדובר בסמכויות חוקיות על פי החוקה של צרפת, המהלך עורר את זעמם של מפלגות האופוזיציה והוביל להפגנות רחוב ספונטניות, מה שהציב את האתגר הגדול ביותר לסמכות הנשיא מאז מחאת ה-gilets jaunes (האפודים הצהובים) ב-2018.

בפריז, שביתת פחים בת 13 ימים צפויה להימשך לפחות עד יום שלישי, ותותיר יותר מ-10,000 טונות של אשפה נערמים גבוה על המדרכות ב-10 מתוך 20 הרובעים של הבירה, המסתמכים על אוספי אשפה עירוניים ולא פרטיים.

בעוד שמחאות הרחוב היו שלוות ברובן, המשטרה ירתה גז מדמיע והתעמתה עם מפגינים בליל שישי בפריז, שם נעצרו 61 בני אדם לאחר שהוצתה אש בכיכר הקונקורד ליד האסיפה הלאומית.

מחשש לצרות נוספות, אסרה משטרת פריז בשבת על התכנסויות נוספות בכיכר ובסביבתה והשאנז אליזה הסמוכה מול הפרלמנט, בשל "סיכונים חמורים של הפרעות לסדר הציבורי".

בעיר ליון שבדרום-מזרח העיר, נעצרו בליל שישי 36 בני אדם לאחר שניסו לפרוץ לבניין בעירייה ולהצית אותו, כך מסרו הרשויות המקומיות.

סקרי דעת קהל הראו כי שני שלישים מהצרפתים מתנגדים לשינויי הפנסיה, התחייבות מרכזית למסע הבחירות המחודש המוצלח של מקרון בשנת 2022. הוא אמר שהשינויים נחוצים כדי למנוע מהמערכת להתמוטט בעתיד.

חברי פרלמנט מהאופוזיציה הגישו שתי הצעות אי אמון בממשלה שאמורות לדון בפרלמנט ביום שני אחר הצהריים, במטרה לזכות בתמיכה מספקת כדי להפיל את הקבינט ולהבטיח שהחוק יתבטל.

במקביל נערכו היום גם הפגנות בפריז כנגד אספקת סיוע צבאי לאוקראינה אשר קראו בין השאר לצרפת לפרוש מנאט"ו.

דגל צרפת
אילוסטרציה. צילום: by jacqueline macou from Pixabay

2 תגובות

  1. ובמחנה הריכוז שנקרא ישראל-יאכילו אתכם ברפורמה ובכל מסכי העשן האפשריים כדי לטשטש את הרצח ההמוני שהובילו כאן עם הזריקות.

    כל הפוליטיקאים ידעו ושתקו,שתיקת הכבשים.

    מה קרה שכולם בלחץ? האמת צפה וחושפת אותם? יש רק מטרה אחת בישראל-דילול אוכלוסין

    הפוליטיקאים והמשטרה הם היודנראט ,חשבו שיש להם הגנה מדומה והוזרקו🤭
    💉💉💉💉

Back to top button