חדשות הארץמבזקים

עלייה במספר המפגינים ברחבי הארץ, לפיד: "לא נפסיק להילחם עד שננצח"

לאחר הערכת מומחי הטלוויזיה, השוואת רחפנים ומצלמות, ושיח עם המשטרה, מודיעים מארגני ההפגנה המרכזית נגד ההפיכה המשטרית כי הערב (מוצ"ש) קרוב לחצי מיליון ישראליות וישראלים יצאו הערב למחות נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ, בכמאה ועשרים מוקדים מצומת הגומא בצפון ועד אילת.

בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן לקחו חלק מאתיים עשרים וחמישה אלף מפגינות ומפגינים. בשאר המוקדים מעל למאתיים שישים וחמישה אלף.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד יצא עם חברי סיעתו למחות כנגד הרפורמה המשפטית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מסיעת יש עתיד נמסר: "הם חשבו שנתעייף. הם שלחו אותנו לעזאזל, אך ההפך קרה. אנחנו לא נוותר. לצד אלפי פעילי המפלגה ומאות האלפים שמפגינים בכל יום ובכל שבוע, אנחנו נמשיך להילחם בוועדות הכנסת, במליאה וברחובות על הדמוקרטיה שלנו, על הבית שלנו ולא נפסיק – עד שננצח".

יאיר לפיד נאם בהפגנה באשדוד ואמר: "הם כל הזמן אומרים 'ניצחנו בבחירות'. מאה אחוז, ניצחתם בבחירות, אז תעשו את העבודה שלכם. לממשלה יש עבודה. היא אמורה לתת לאנשים בטחון, הם לא עושים את זה. היא אמורה לנהל את הכלכלה, הם לא עושים את זה. היא אמורה לאחד את העם – הם קורעים את העם לגזרים".

הוא המשיך: "הם לא רוצים הידברות והם לא רוצים פשרה. הם רוצים לרוץ קדימה עם החקיקה ולהפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית. יש להם רק בעיה אחת…לא עלה בדעתם שזה יגיע לכאן לאשדוד, לבאר שבע, להרי גוש עציון, לרחובות ירושלים. הם חשבו שהם יתישו אותנו, יאיימו עלינו, ידרסו אותנו בלי הנד עפעף, אבל אז קרה הדבר ההפוך. כל שבוע יותר אנשים, כל שבוע יותר מקומות, כל שבוע הצעקה הולכת וגדלה. זה קורה עכשיו בכל הארץ, בכל מקום, ישראלים טובים מגיעים, מחזיקים דגל, מחזיקים שלט, מחזיקים את היד של הילד שלהם".

לפיד הוסיף: "בחודשיים האחרונים הממשלה גילתה שהיא לא קראה נכון את המפה. זה לא נכון שאנשים צעירים הם אדישים. זה לא נכון שלהפגנות אין השפעה. זה לא נכון שהליכודניקים לא מקשיבים לנו. אנחנו נמצאים כאן היום מפני שהילדים שלנו מסתכלים עלינו. מפני שיבוא יום, עוד עשר או עשרים שנה שבו הם ישאלו אותנו איפה היינו בחורף 2023 ואנחנו נגיד להם: היינו פה! היינו באשדוד! נלחמנו על המדינה שלנו!"

ראש האופוזיציה הכריז: "כל מי שמכיר את ההיסטוריה של מדינת ישראל יודע: אין דבר שיכול לעמוד בפני קבוצה נחושה של אנשים שמוכנים להיאבק על מה שהם מאמינים בו. מי שלא מוותר, ינצח. מי שנחוש, ינצח. מי שלא מתייאש לעולם, ינצח. זה לא יהיה פשוט, זה לא יהיה קצר, אבל אנחנו נלחמים על הדבר הכי חשוב בעולם: על העתיד של הילדים שלנו. אנחנו נלחם יחד בכל מקום, נלחם ברחובות, נלחם בכנסת, נלחם בבתי המשפט, לא נפסיק להילחם עד שננצח".

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, נאם מול אלפי אנשים בהפגנה ברעננה ואמר: "על הערכים הדמוקרטים ליברלים שלנו, אנחנו לעולם לא נתפשר. על מבנה המשטר הדמוקרטי שלנו, אנחנו לעולם לא נוותר. על כללי משחק נוקשים וברורים לשיטת המשטר שלנו, אנחנו לעולם לא נמצמץ. על מגילת זכויות האדם שלנו, אנחנו לעולם נמשיך להילחם ולהיאבק. עם עבריינים, עם אנרכיסטים ועם טרוריסטים, אנחנו לעולם לא ננהל משא ומתן, בשום תנאי ובשום אופן!"

הפגנה - מחאה - תל אביב - לילה
צילום: אור אדר
יאיר לפיד
ארכיון. צילום: נתן וייל

25 תגובות

  1. מוניקה סלוק נראה שהיא מרוצה שהוא לא תחת חסותה ואז היא יכולה להתנער מאחריות

  2. ובמחנה הריכוז שנקרא ישראל-יאכילו אתכם ברפורמה ובכל מסכי העשן האפשריים כדי לטשטש את הרצח ההמוני שהובילו כאן עם הזריקות.

    כל הפוליטיקאים ידעו ושתקו,שתיקת הכבשים.

    מה קרה שכולם בלחץ? האמת צפה וחושפת אותם? יש רק מטרה אחת בישראל-דילול אוכלוסין

    הפוליטיקאים והמשטרה הם היודנראט ,חשבו שיש להם הגנה מדומה והוזרקו🤭
    💉💉💉💉

  3. וואלה ביבי גאר ילעב עליקו בלמשגלב מהי חרבאנה מע' אבו יאיר

  4. לפיד בגללך המדינה תתמוטט. ואנחנו לא ניתן לך לעשות זאת. אני מאחל שלאט לאט דברים מוזרים וקשים יקרו כך שתצטרכו לסיים את המאבק. העם רוצה שינוי ושינוי יבוא. בית המשפט יפורק מהאגנדה ומעכשיו השופטים ישפטו משפטי צדק אחרת ילכו לכלא.

  5. פח אשפה איך תנצח? אין לך נוכל גדול מרעננה מספר 2. חלול גמור.

  6. חחחחח לא תפסיק חלול. מה אתה רוצה טמבל שניתן לשמאל למשול? חלול היית וחלול תמות.

  7. לא יעזור לך כלום
    אתה פשוט לא קולט ש ה פ ס ד ת ם בבחירות תמשיך הלאה או שהקנאה בוערת

  8. רק ביבי ולא יעזור לך הקנאה מעוותת אותך ומנצחים רק בקלפי

  9. אתה זבל האנושות דיקטטור, אתה מוציא אנשים לרחובות לכפות על חצי העם אותך.
    עצרת לרגע לחשוב חתיכת עוכר ישראל מגעיל מה יקרה אם ובמידה תצליח? לקחת בחשבון את מצביעי הימין ״האנשים ההם״ כדבריך יוצאים לרחובות?
    אתה זבל שמחרחר למלחמת אחים בחסות האליטה של מדינת ישראל שכנראה מאד חוששת לאבד את מקומה ומעניין למה?🧐
    רק קחו בחשבון אתה ברק אולמרט ומי שמתדלק כספית את המהלך (וחשוב לציין שזה לא מתוך אהבת הארץ אלא רק ממיניעים אישיים וכלכליים) שכמו שהחלטתם להחליף שילטון בכוח והראתם את פרצופיכם המכוער באמת , גם אנו מצביעי הימין נוכל להחליף שלטון בכוח‼️
    מאחלת לך שינה טובה הלילה וחלומות נעימים בידיעה שהצלחת לשסע את העם אחד בשני

  10. מה תנצחו מה יחולה נפש
    לקחו בבחירות את זה אתם רוצים ??
    לקחת מה שרוב העם בחר

Back to top button