חדשות חוץמבזקים

טראמפ לתומכיו: אני הולך להיעצר ביום שלישי, צאו להפגין

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אמר היום (שבת) שהוא מצפה להיעצר בקרוב ועורר אי שקט ברשתות החברתיות. חבר מושבעים גדול בניו יורק חוקר תשלומים לכאורה ששולמו בשמו של טראמפ כדי להשתיק נשים שטענו כי קיימו איתו מפגשים מיניים.

למרות שעורך הדין והדובר של טראמפ אמר שלא הייתה שום תקשורת מהתובעים, טראמפ הצהיר בפוסט בפלטפורמת המדיה החברתית שלו שהוא מצפה להילקח למעצר ביום שלישי.

נראה היה שהמסר שלו נועד להקדים הודעה רשמית מהתובעים ולעורר זעם מבסיס התומכים שלו לפני שיוכרזו האשמות שצפויות לו. תוך שעות ספורות הוא שלח אימייל לגיוס כספים לתומכים בזמן שהרפובליקנים המשפיעים בקונגרס הוציאו הצהרות להגנתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפוסט מאוחר יותר, המועמד לנשיאות 2024 הפנה את זעמו כלפי ממשל ביידן: "הגיע הזמן!!! אנחנו פשוט לא יכולים לאפשר את זה יותר. הם הורגים את האומה שלנו כשאנחנו יושבים אחורה וצופים. אנחנו חייבים להציל את אמריקה! מחאה, מחאה, מחאה!!!"

כל זה הזכיר את הרטוריקה שבה השתמש זמן קצר לפני המהומות בקפיטול של ארה"ב ב-6 בינואר 2021.

לא הייתה הודעה פומבית על מסגרת זמן כלשהי לעבודתו הסודית של חבר המושבעים הגדול בתיק.

עורכת דין של טראמפ, סוזן נצ'לס, אמרה שהפוסט של טראמפ "מבוסס על הדיווחים בתקשורת", אם כי מקור ההתייחסות של טראמפ לא ברור. פרקליטות המחוז סירבה להגיב.

הגשת כתב האישום נגד טראמפ תהיה התפתחות יוצאת דופן לאחר שנים של חקירות על עסקיו, הפוליטיים והאישיים שלו.

חבר המושבעים הגדול שמע עדים, כולל עורך הדין לשעבר של טראמפ לשעבר מייקל כהן, שאמר שהוא תכנן תשלומים ב-2016 לשתי נשים כדי להשתיק אותן לגבי מפגשים מיניים שאמרו שהיו להם עם טראמפ עשור קודם לכן. כהן אמר כי בהנחיית טראמפ, הוא סידר תשלומים בסך 280,000 דולר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית פלייבוי קארן מקדוגל.

טראמפ מכחיש שהמפגשים התרחשו, אומר שהוא לא עשה שום דבר רע וקבע כי החקירה היא "ציד מכשפות".

בנוסף לחקירות אודות תשלומי ההשתקה בניו יורק, טראמפ עומד בפני חקירות פליליות נפרדות באטלנטה ובוושינגטון על מאמציו לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020.

עורך דין מיוחד של משרד המשפטים גם הציג ראיות בפני חבר מושבעים גדול שחוקר את החזקתו של טראמפ במאות מסמכים מסווגים באחוזתו בפלורידה. לא ברור מתי החקירות האלה יסתיימו או אם הן עלולות להוביל להאשמות פליליות, אבל הן יימשכו ללא קשר למה שקורה בניו יורק, מה שמדגיש את חומרת המשיכה המתמשכת – והטווח הגיאוגרפי הרחב – של האתגרים המשפטיים העומדים בפני הנשיא לשעבר.

דונאלד טראמפ - עצרת בחירות
ארכיון. צילום: האנה בייר, הניו יורק טיימס

2 תגובות

Back to top button