צרכנות

5 טיפים לפתיחת עסק

קרדיט תמונה PIXABAY

האם גם אתה רוצה להיות עצמאי וברצונך לפתוח עסק חדש ומצליח? ובכן, עשרות אלפי עסקים חדשים נפתחים בכל שנה, אך הסטטיסטיקה מוכיחה כי רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים לא מצליחים לשרוד את השנה הראשונה לחיי העסק. בעת פתיחת עסק חווים התרגשות והתלהבות עצומה, אך יש גם לא מעט פחדים וחששות מהעתיד לבוא.

כדי להקים עסק עצמאי מצליח ולהתפרנס ממנו בכבוד כדאי ללמוד מטעויות של אחרים, להיעזר בבעלי מקצוע מנוסים ומיומנים כמו רואה חשבון, יועץ מס, יועץ עסקי וכדומה. כמו כן, יש לפתוח תיקים ברשויות המס, אך לפני הרישום ופתיחת התיק במע"מ, מס הכנסה ובמוסד לביטוח לאומי, מומלץ לפנות לרואה חשבון על מנת להכין תוכנית עסקית מפורטת, לבצע בדיקת היתכנות כלכלית לעסק החדש, לקבל החלטה נכונה על צורת ההתאגדות העסקית וניתן בעזרתו להשלים את השלב הביורוקרטי הנדרש לתחילת הפעילות העסקית. כדי לסייע לכם לפתוח עסק ולהימנע מטעויות נפוצות הכנו עבורכם 5 טיפים לפתיחת עסק חדש.

טיפ 1: להימנע מטעויות נפוצות

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כל אדם המתכנן לפתוח עסק חדש חייב לפעול בצורה חכמה ולקבל החלטות שקולות ואחראיות. כדאי לפנות לייעוץ מקצועי הניתן על ידי אנשי מקצוע מנוסים ובעלי ידע עדכני כמו רואי חשבון ויועצי מס. יש ללמוד מטעויות של אחרים כדי לחסוך זמן ועלויות, לכן אין טעם להתייעץ עם שכירים לגבי פתיחת עסק ויש לקבל את המידע מבעלי מקצוע מנוסים.

עצמאים רבים מוותרים על תוכנית עסקית, אינם מתייעצים לגבי בחירה נכונה של מקורות מימון, והם משוכנעים כי הם יודעים הכול. בפועל, הסטטיסטיקה מוכיחה כי רבים מהעסקים אינם שורדים ולו שנה אחת, בדרך כלל בגלל בעיות הון חוזר וניהול כושל של העסק.

טיפ 2: לא לוותר על תוכנית עסקית ובדיקת היתכנות כלכלית

כי שציינו בפסקה הקודמת, יש עדיין עצמאים שמוותרים על תוכנית עסקית וזו טעות קריטית. התוכנית העסקית מאפשרת ליזם לבחון את כדאיות הקמת העסק החדש, התוכנית מהווה מעין מפת דרכים המסייעת לנהל את העסק ולבדוק את ביצועיו, ובנוסף התוכנית חשובה אם רוצים לקחת הלוואות מהבנקים או מקרנות, להכניס משקיע או לגייס שותף.

התוכנית העסקית כוללת פרקים שונים כמו חזון, יעדים, מימון, שיווק, צפי תזרים מזומנים, השקעות, מחקר שוק ומתחרים, תמחור ועוד.

טיפ 3: תכנון בעזרת אנשי מקצוע

עוד לפני פתיחת העסק יש לקבל החלטה האם להיות עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות או חברה בע"מ. לכל צורת התאגדות עסקית יש יתרונות וחסרונות, לכן כדאי להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס. אם מתכננים להקים עסק קטן והצפי הוא למחזור עסקאות נמוך ניתן לפתוח תיק עוסק פטור, אך יש תחומי עיסוק המחייבים רישום כעוסק מורשה.

בעזרת אנשי מקצוע מיומנים ניתן לתכנן עסק מצליח ויעיל, להימנע מטעויות נפוצות, לבחור בצורה חכמה את ההתאגדות העסקית, להגיש דוחות בזמן לרשויות המס וכדומה.

טיפ 4: בחירה נכונה של מערכות טכנולוגיות לניהול העסק

לאחר פתיחת התיקים ברשויות המס כדאי לבחור תוכנות ואפליקציות מתקדמות וטכנולוגית לניהול העסק, למשל מערכת חשבונית אונליין. באמצעות המערכת להפקת חשבוניות וקבלות דיגיטליות מייעלים את העבודה בעסק, נמנעים מטעויות אנוש, מקפידים על חובת ניהול הספרים ואין צורך להדפיס את החשבוניות והקבלות, לכן חוסכים עלויות, משפרים את השירות ללקוחות וזוכים לתדמית של עסק ירוק. כדאי לבחור מערכות טכנולוגיות נוספות כמו הנה"ח אונליין, ניהול קשרי לקוחות, מערכת סליקה מתקדמת ומאובטחת וכו'.

טיפ 5: בחירה חכמה של פתרונות המימון להקמת העסק

כדי לפתוח עסק חדש יש להשקיע לא מעט כסף, ולרוב היזם חייב לקחת הלוואות לפתיחת העסק ולמימון ההוצאות השוטפות בתחילת הדרך. בחירה נכונה של מקורות המימון מסייעת לעצמאי לנהל עסק מצליח ומפחיתה סיכונים, יש מגוון פתרונות מימון לעסקים, לדוגמה הלוואות בערבות המדינה, הלוואות בנקאיות או חוץ בנקאיות, הלוואות חברתיות ועוד.

Back to top button