מבזקיםפוליטי / מדיני

"זה לא מתווה פשרה ולא מתווה ריכוך – זה הונגריה ופולין על סטרואידים"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, נשאה לפני זמן קצר (שני) דברים בפתח ישית הסיעה השבועית. בדבריה התייחס למותו של אור אשכר ז"ל, שמותו נקבע היום לאחר שהיה פצוע באורח אנוש בעקבות הפיגוע הרצחני ברחוב דיזינגוף בתל אביב. לאחר מכן התייחסה למתווה הפשרה של יו"ר ועדת החוקה, חה"כ שמחה רוטמן.

בפתח דבריה התייחסה מיכאלי למותו של אשכר: "קודם כל אני שולחת ניחומים מכל הלב למשפחתו של אור אשכר, שנפצע אנושות בפיגוע בדיזינגוף, ומת היום מפצעיו. משפחה אצילה שתרמה את אבריו כדי להציל חיים. יהי זכרו ברוך."

"הממשלה הזאת – כמו גנבים בלילה, בשעה 2 לפנות בוקר" הוסיפה מיכאלי, "שלחה מתווה מעודכן להשתלטות סופית של נתניהו על בית המשפט העליון. לא עוד שופטים שמרנים או אקטיביסטים – מעכשיו יש קטגוריה חדשה: שופטים פוליטיים, שופטים מטעם. ואני אומרת שופטים, כי שופטות ברור לכולנו שלא ימונו, הן תשלחנה הביתה ללדת ילדים. זה לא מתווה פשרה ולא מתווה ריכוך – זה הונגריה ופולין על סטרואידים. זה ההפך הגמור מעיקרון הפרדת רשויות. זו פוליטיזציה מוחלטת של הרשויות.  "פשרה" או "ריכוך" הן מלים של עוד ספין ממכונת הספינים הקבועה של נתניהו ואסור ליפול בפח הזה. מי צריכה קריטריונים מקצועיים כשיש קומבינות פוליטיות וקשרים במרכז הליכוד? למה שמנהל הליכודיאדה יהיה רק מנכ"ל משרד התחבורה? שיהיה גם שופט תעבורה ושנה אחר כך שופט עליון ונשיא, שממנה את יו"ר וועדת הבחירות. אה, בעצם, את יו"ר וועדת הבחירות הם רוצים שאוחנה ימנה. ככה זה במאפיה, הכל נשאר במשפחה. כל זה קורה כשהנזק שממשלה הזאת גורמת עם ההפיכה המשטרית הולך ומתעצם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נזק נוראי לכלכלה – עם עוד ירידה של השקל לעומת הדולר, נזק נוראי לביטחון – ממשלת ימין מלא מלא שבתקופתה יש מלא מלא פיגועים – מלא מלא נשים נרצחות – יש מלא מלא טילים מעזה שזוכים למלא מלא התעלמות. ממשלה שבמשמרת שלה האמון של הציבור לא רק נסדק, הוא התפוצץ לכל עבר. וגם מי שטועה לחשוב שהוא מאמין לממשלה או בממשלה, יגלה מהר מאוד שהרפורמה הזאת שהם מקדמים תפגע גם בו. ושלא נדבר על זה שזה כל מה שהם עושים. הם לא דואגים לביטחון האישי, הם לא דואגים ליישובי הדרום, הם לא דואגים לטפל בטרור והם בטח לא דואגים לשמור עלינו. כל מה שהם דואגים לו זה לשמור את עצמם בג׳ובים נפוחים ואת ביבי מחוץ לכלא. מיטב המוחות שלנו בצה"ל ובמערכת הביטחון מרימים דגל אדום ומתריעים – לא נהיה מוכנים לשרת בדיקטטורה. והצעדים שהממשלה הזו מקדמת הם "מבוא לדיקטטורה". מנסים להפוך את השופטים להיות נאמנים לפוליטיקאים במקום לאמת." הוסיפה.
 
לסיום, אמרה מיכאלי: "ונתניהו, כרגיל, עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב – להסית. מסית נגד חצי מהעם. שולח את הבריונים שלו להניף שלטים של "שמאלנים בוגדים" ולא רק שהוא לא מגנה אותם –  הם יעודדו אותם וימשיכו לתת להם לגיטימציה. אני חוזרת ואומרת: עם האיש הזה אסור לעשות שום עסקה ושום פשרה. נתניהו מסוכן לישראל. ומי שמסוכן לישראל אסור שיעמוד בראשה. ומי שמסוכן לישראל אסור להידבר איתו. נתניהו היה תמיד מסוכן לישראל והיום יותר מתמיד, אין שום לגיטימציה לנהל איתו משא ומתן בזמן שהוא מפרק עוד לבנה מחומת הדמוקרטיה במדינה שלנו ומחסל את מדינת ישראל. הדבר היחידי שצריך לעשות הוא להעצים את המחאה ולא לפחד מהעימות. זאת מלחמת העצמאות השניה שלנו ואנחנו חייבים – ובעיקר חייבות – לנצח בה."

מרב מיכאלי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

תגובה אחת

Back to top button