מבזקיםפוליטי / מדיני

מובילי ההתנגדות לדיקטטורה: "לוין מתחיל לדבר כמו ראש ארגון פשע"

שר המשפטים יריב לוין התארח הערב (שני) בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 והתייחס לאפשרות שבג"צ יפסול את חוקי הרפורמה המשפטית. "אנחנו לא נקבל את זה. זה יהיה חציית כל קו אדום" אמר.

מובילי ההתנגדות לדיקטטורה הגיבו לדבריו של לוין הערב ואמרו: "שר המשפטים המתארח בחצרם של ראשי ארגוני פשיעה מתחיל לדבר כמו ראש ארגון פשע. מדובר בעבריינות לשמה. במקרה שהוא יפר פסיקות בית המשפט יש להתייחס אליו כמו לכל עבריין ולהעמידו לדין. אנו בטוחים שראשי המערכות יקיימו את הוראות החוק."

צילום: מאיר אליפור

בתוך כך, פרופ' יניב רוזנאי, ממרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים באוניברסיטת רייכמן, התייחס למתווה החדש של הקואליציה, עליה הצביעו ברוב קולות במפלגות הליכוד והציונות הדתית ואמר: "הוועדה לבחירת שופטים זה לא משהו קטן, זה הכל. תתעוררו! לא מדובר בפשרה ולא מדובר ב"ריכוך". אל תיפלו בספינים. הכל זה הוועדה לבחירת שופטים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אתם יודעים מה זה בית משפט שבוי? " הוסיף פרופ' רוזנאי, "זה בית משפט שיאפשר לממשלה להעביר כל מה שהיא רוצה. לסרס את הביקורת השיפוטית, לפגוע בזכויות ולהחליש את הדמוקרטיה. הכביש פתוח אין מחסומים. אפשר להעביר מה שרוצים. זה בדיוק אותה הפיכה משטרית. אל תטעו, המטרה תמיד הייתה הוועדה לבחירת שופטים כל היתר זה מסך עשן".

תגובה אחת

  1. לא הבנתי, השמאל ושופטי בית המשפט בלחץ- הם מפחדים.
    נבחרה ממשלה,
    בית משפט העליון לא נבחר ע"י הציבור וחכן אינו מייצג את הציבור.
    להזכיר לרבים- ממשלה מחליפים בקלפי

Back to top button