כלכלהמבזקים

משרד האוצר קיים דיון על ההשלכות הכלכליות האפשריות של הרפורמה המשפטית על הכלכלה

הנהלת משרד האוצר קיימה היום (שני) דיון על ההשלכות הכלכליות האפשריות של הרפורמה המשפטית על הכלכלה הישראלית. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ מיהר להודיע "ננווט באחריות לאומית וכלכלית".

בדיון השתתפו מנכ״ל המשרד שלומי הייזלר, הממונה על התקציבים יוגב גרדוס, החשב הכללי יהלי רוטנברג, הכלכלנית הראשית שירה גרינברג, מנהל רשות המסים ערן יעקב והיועץ המשפטי, אסי מסינג.
בדיון הוצגו נתוני המאקרו של ישראל והוצגו הסיכונים וההזדמנויות האפשריות של הרפורמה והמחאה נגדה.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: ״בראש ובראשונה אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם על עבודת המטה המקיפה ועל השיח הפתוח. לכולנו יש אחריות על כלכלת מדינת ישראל ותפקידנו, לצד ניתוח והערכת מצב, להיערך גם לכל תרחיש, לגבש פתרונות תקציביים ומערכתיים ולהפוך אתגרים להזדמנויות. הכלכלה הישראלית חזקה, והנתונים הנוכחיים כפי שהוצגו בדיון ממשיכים להצביע על איתנותה ועל פוטנציאל הצמיחה הגדול של המשק הישראלי. יציבות ולכידות חברתית הם מרכיבים חשובים עבור מדינת ישראל כחברה ועבור כלכלת ישראל, שכתמיד מושפעת מציפיות וזוקקת יציבות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר הוסיף ואמר: "עמדתי לגבי הרפורמה ידועה ואני סבור שיש בה הזדמנויות גדולות למשק ולכלכלה, בתחום הוודאות המשפטית ובסינרגיה מחודשת בין סמכות לאחריות באופן שיביא למודל ניהול סיכונים גמיש יותר, מה שיביא להפחתת הביורוקרטיה והרגולציה וממילא לצמיחה גדולה. עם זאת, תפקידנו להיערך לכל תרחיש ולגבש מענים בתחומי המשך עידוד השקעות הון בכלל ענפי המשק, פיתוח התשתיות, גיבוש מענה לאתגרי שוק הדיור בסביבת ריבית גבוהה וצפי לירידת מחירים, מתן מענה ליוקר המחיה ועוד".

לסיום הוסיף סמוטריץ "תפקידנו גם לשווק לשווקים ולגורמים איתם אנו עומדים בקשר בעולמות הכלכליים הבינלאומיים את איתנות הכלכלה הישראלית אל מול המשבר הכלכלי הבינלאומי, את איתנות הדמוקרטיה הישראלית ואת הביטחון ביכולתה של החברה הישראלית לצלוח את המחלוקת הנוכחית, כפי שצלחנו מחלוקות רבות בעבר, בצורה טובה ואף לצאת ממנה מחוזקים ומאוחדים יותר, ואני סמוך ובטוח שכך נעשה כולנו. נמשיך בעזרת השם לנווט את הכלכלה באחריות לאומית רחבה".

משרד האוצר - בצלאל סמוטריץ'
צילום: דוברות משרד האוצר

Back to top button